Motor 30/06/2021

Per què Tesla ha cancel·lat el Model S Plaid+ de 1.100 CV?

Analitzem la decisió d’Elon Musk de retirar la versió més prestacional i esportiva del Model S

2 min
Model S Plaid+

Havia de ser el pinacle del Model S, amb més de 1.100 CV de potència i més de 837 quilòmetres d’autonomia, però el president de Tesla, el popular empresari sud-africà Elon Musk, ja va confirmar fa uns dies al seu perfil de Twitter que descarta el projecte del Model S Plaid+. Segons el mateix Musk, el motiu d’aquesta decisió és que Model S Plaid estàndard ja és prou bo.

El Model S Plaid estàndard, que Tesla ja comercialitza, ja ofereix unes prestacions més que necessàries, gràcies als seus 1.020 CV de potència, 250 km/h de velocitat punta màxima limitada electrònicament o la seva acceleració de 0 a 100 en 2,1 segons. El Model Plaid+ ara descartat havia de millorar encara més les prestacions finals i sobretot la seva autonomia, que oferia uns 200 quilòmetres més que el Model S Plaid gràcies al seu paquet de bateries de més capacitat.

El Tesla Model S Plaid+ havia de tenir un preu de venda de 150.000 euros en el nostre mercat, però els retards continuats en el desenvolupament de les noves bateries de liti 4860 que vol fer servir la marca californiana amb els seus nous vehicles (Cybertruck o Roadster) és la clau de volta que explica la decisió de cancel·lar –o potser posposar– el Model S Plaid+ fins a nova ordre.

La novetat és que Tesla ha fet saber als reservistes que ja havien fet una paga i senyal per al Model S Plaid+ que poden triar entre la possibilitat que els retornin els diners o fer que la reserva que havien fet passi a ser automàticament per al Model S Plaid estàndard. A més, alguns experts assenyalen que l’estratègia de la marca californiana hauria de ser la d’afavorir el nou esportiu biplaça de Tesla, anomenat Roadster, en detriment de la versió Plaid+.

En el rerefons de la decisió de l’empresari sud-africà sembla haver-hi també una qüestió tècnica en els endarreriments dels nous paquets de bateries, que està obligant Tesla a haver d’endarrerir el llançament definitiu del Tesla Semi, el primer camió elèctric de la marca californiana, o l’esperat Roadster, l’esportiu biplaça d’altes prestacions de Tesla.

stats