Saló de Tòquio
Ara Motor

Els nous Nissan GT-R i 370Z podrien ser elèctrics

La marca japonesa deixa entreveure que la pròxima generació d’esportius podria prescindir dels motors de combustió

Els nous Nissan GT-R i 370Z podrien ser elèctrics / SERGIO DOMÍNGUEZ Zoom

Ha sigut una de les grans notícies del Saló de Tòquio celebrat aquestes setmanes al Japó: Nissan s’està plantejant que els substituts dels actuals GT-R i 370Z siguin cotxes totalment elèctrics o, com a mínim, híbrids endollables (PHEV).

Amb aquest anunci Nissan confirma la continuïtat dels actuals GT-R i 370Z, quan tot just la divisió esportiva Z arriba als seu primer mig segle de vida. Amb tot, el cap global de producte de la marca japonesa, Ivan Espinosa, va admetre que “encara s’està discutint si els seus clients estan preparats per una nova generació d’esportius elèctrics”.

I és que Espinosa afirma que “molts aficionats puristes, el client d’aquests vehicles, segueixen demanant motors de gasolina de sis cilindres en V”, però també admet que els aficionats més joves “són més proclius als cotxes elèctrics”. 

Per acabar, els futurs esportius electrificats de Nissan tenen dos problemes afegits. D’una banda, les bateries elèctriques afegeixen un pes important a cotxes tradicionalment àgils (sobretot en el cas del 370Z). De l'altra, la prioritat de la marca passa ara mateix pels seus SUV i ‘crossover’ com el Qashqai, Juke i X-Trail, autèntics líders de vendes en els seus respectius segments, que han permès obtenir grans beneficis a la marca japonesa els últims anys.