El nou Volkswagen Golf ja és més econòmic que el Seat León
Volkswagen vol recuperar vendes a l’estat espanyol amb una nova campanya comercial que redueix en uns 4.000 euros el preu de les versions d’accés del popular Golf
La lluita interna dins del grup Volkswagen entre el Seat León i el Volkswagen Golf obre un nou escenari amb les actualitzacions de mitja vida (o restyling) del model alemany, ara amb un preu de venda de les versions d’accés inferior al del Seat León. I és que els de la Baixa Saxònia volen recuperar quota de mercat enfront dels nous Toyota Corolla, Citroën C4 i Audi A3, els tres models compactes més venuts a l’estat espanyol al llarg del 2023, però també posicionar-lo en un lleuger avantatge comercial enfront del Seat León, model amb el qual comparteix mecànica i tecnologia dins del grup.
Convé recordar que el compacte alemany, històricament rei del segment C al Vell Continent, ha protagonitzat ara fa pocs mesos la seva actualització mecànica i tecnològica de mitja vida comercial (que inclou un nou frontal il·luminat amb llums led), i en aquest context no deixa de ser sorprenent que aquest model sigui ara sensiblement més barat en les versions d’accés que quan va presentar-se l’actual vuitena generació durant l'últim semestre del 2019. En aquest sentit, convé no oblidar que enguany el Golf celebra el seu 50è aniversari, i Volkswagen vol acabar d’explotar tot el potencial comercial del seu cotxe insígnia, que al llarg de l'últim mig segle ha venut més de 38 milions d’unitats.
I és que el Golf d’accés, equipat amb un motor gasolina 1.5 de quatre cilindres i 115 CV de potència associat a un canvi manual de sis relacions, costa ara uns 26.000 euros, acollint-se a tots els descomptes de la marca. Això són 4.000 euros menys que el preu base del Golf de vuitena generació o Mk8 en el moment del seu llançament, ara fa quatre anys i mig, però també uns 2.000 euros menys que el seu principal rival al mercat català, el Seat León. A més, convé destacar que el Seat León d’accés encara equipa el motor 1.0 TSI de tres cilindres i 110 CV que el Golf ha deixat de fer servir.
Si els clients volen optar per una versió que disposi de l’etiqueta ECO de la DGT, Volkswagen ofereix el mateix motor associat a un sistema d’hibridació lleugera o Mild Hybrid i canvi automàtic DSG de set relacions amb un preu de 27.640 euros, enfront dels 31.290 euros que demana Seat pel seu León amb la mateixa mecànica i canvi automàtic.