Marques cotxes
Ara Motor

Les 5 marques de cotxes més valuoses del món

L’informe BrandZ revela els fabricants d’automòbils més valorats de l’any en una enquesta a més de 3 milions de persones

Les 5 marques de cotxes més valuoses del món / TOYOTA Zoom

Un any més Toyota encapçala el rànquing de fabricants de cotxes entre les 100 empreses més valuoses del món elaborat per la consultora WPP Millward Brown després d’analitzar les opinions de 3,6 milions de persones de tot el món amb la presència de 5 fabricants d’automòbils entre les 100 marques més valorades del món.

La japonesa Toyota és el primer fabricant d’automòbils més valorat en aquest informe, tot i situar-se en una discreta trenta-sisena posició, baixant sis posicions respecte el rànquing de l’any passat. Segons l’informe BrandZ, el seu valor de mercat és de 29.987 milions de dòlars.

Mercedes-Benz també cau sis posicions respecte al llistat de l’any passat, i se situa en la 46 posició amb un valor de 25.684 milions de dòlars. BMW ocupa la posició següent a la del seu gran rival, amb un valor de 25.024 milions de dòlars, amb un retrocés total de 12 posicions respecte a l’any passat.

Però la caiguda més espectacular del rànquing la protagonitza Ford, que baixa del lloc 83 al 96, amb una pèrdua de valor de mercat del 2%, cosa que la situa en els 12.742 milions de dòlars.

L'últim fabricant situat entre les 100 marques més valuoses del món és Honda, que ocupa el lloc 97 –just darrere de Ford– amb un valor de 12.695 milions de dòlars. Fora dels 100 primers llocs queda Nissan, amb un valor financer d’11.425 milions de dòlars, i Audi, amb un valor de 9.630 milions.

Tesla ocuparia el vuitè lloc entre els fabricants d’automòbils, amb un espectacular creixement del seu valor financer, que passa dels 5.876 als 9.415 milions de dòlars, un increïble increment del 60% del seu valor financer que els catapulta a les portes del rànquing de les 100 marques més valuoses, segons la consultora WPP Millward Brown.