Cotxes nous
Motor Novetats 26/01/2021

Les marques de cotxe més buscades a Google, país a país

Una web britànica ha fet un estudi de les marques de cotxe més buscades a la xarxa durant el 2020 gràcies a les dades de Google Trends

i
Ara Motor
2 min
Most Search Cars 2020

Tot i que no necessàriament serveix per decantar les vendes finals de vehicles, les dades relatives a les marques més buscades a Google que ha publicat el lloc web britànic Compare the Market sí que serveixen per establir quins fabricants automobilístics són els que criden més l’atenció a la xarxa a cada país, i en bona part indiquen les aspiracions dels internautes a cada mercat.

Sense anar més lluny, la marca més buscada a Espanya durant el 2020 als servidors de Google va ser BMW, tot i que aquesta marca no és la líder del mercat espanyol i, de fet, fins i tot ven menys cotxes nous que algun dels seus rivals, com ara Audi o Mercedes. Amb tot, és una eina prou vàlida per consolidar una tendència aspiracional o un desig de compra o imatge que genera la marca bavaresa.

A escala mundial Toyota continua sent la marca més buscada a Google, ja que lidera un 34,8% dels països analitzats, amb un total de 55 països on és líder de cerques a la xarxa. La marca japonesa ha estrenat no pocs nous models al llarg del 2020, com ara el nou Yaris i sobretot la seva versió més esportiva GR Yaris o la nova generació del Mirai, el seu primer cotxe d’hidrogen.

La segona marca més buscada a tot el món al llarg del 2020 ha sigut BMW, amb un liderat en 34 països, sobretot d’Europa Occidental. La marca bavaresa sempre ha sigut una de les que més interessos generen a tot el món, i també és una de les més buscades i etiquetades en xarxes socials com Instagram.

El podi de marques més buscades a Google el tanca Mercedes-Benz, amb el liderat en 15 països a tot el món. L’estudi també mostra algunes peculiaritats curioses, com ara el liderat d’Alpine a Etiòpia, Lexus a Oman i Cambodja, la desapareguda Daewoo a l'Uzbekistan o el sorprenent liderat d’Alfa Romeo a la Xina. Per una altra banda, l’estudi mostra interessos locals més fàcilment interpretables, com ara el fet que la marca més buscada durant el 2020 hagi sigut Fiat a Itàlia, Peugeot a França, Volvo a Suècia i Finlàndia o Autovaz a Ucraïna. 

stats