Mercat
Motor Novetats 27/03/2017

Les 10 marques de cotxe més devaluades al mercat de segona mà

Us portem un estudi de les deu marques que més valor perden al mercat de segona mà (i les deu que menys valor en perden)

Ara Motor
1 min
Comparativa: Opel Astra vs Citröen C4

Un dels elements que poden fer-nos decantar per un model en concret o un altre a l’hora de comprar-nos un cotxe nou pot ser el seu valor venal de revenda. El web valorarmicoche.com ha realitzat un estudi de 37.962 cotxes de segona mà entre els anys 2012 i 2015 per elaborar un rànquing dels cotxes que més valor perden. Per elaborar l’estudi han comparat els preus de cotxes amb quatre anys d’antiguitat i uns 120.000 quilòmetres de mitjana.

Les marques que més valor perden

1.Opel: -46%

2.Citroën: -45,52%

3.Peugeot: -42,56%

4.Alfa Romeo: -42,19%

5.Renault: -42,12%

6.Ford: -41,94%

7.SEAT: -41,86%

8.Hyundai: -40,44%

9.KIA: -38,74%

10.Volvo: -37,66%

Curiosament són les marques generalistes les que més valor perden, probablement per l’abundància d’oferta d’aquest tipus de vehicles al mercat. A més hi apareixen dues marques amb –immerescuda- mala fama al nostre país: Volvo i Alfa Romeo.

I els que menys valor perden?

La marca que menys devalua el seu valor és Dacia, el fabricant “low cost” de Romania i filial de Renault. A més, les marques “premium” alemanyes –Porsche, Audi, BMW i Mercedes- mantenen un alt valor de revenda, així com les sempre desitjades MINI i Smart o les japoneses Honda i Toyota, amb fama de fiabilitat al nostre país.

Les marques que menys valor perden

1.Dacia: -23,26%

2.MINI: -27,33%

3.Mercedes-Benz: -28,04%

4.Audi: -28,44%

5.Porsche: -28,78%

6.Honda: -30,48%

7.Mazda: -31,14%

8.BMW: -31,76%

9.Smart: -33,08%

10.Toyota: -35,61%

stats