Mobilitat sostenible
Ara Motor

‘eHigway’, una autopista elèctrica i intel·ligent

Els grups Siemens i Volkswagen col·laboren en el projecte de construir una carretera totalment elèctrica a Alemanya

‘eHigway’, una autopista elèctrica i intel·ligent / SIEMENS Zoom

Dos gegants tecnològics i industrials alemanys –Siemens i Volkswagen– han obtingut el vistiplau del govern alemany, que vol reduir dràsticament les emissions dels vehicles pesants de mercaderies, per començar a desenvolupar les primeres autopistes totalment elèctriques del país.

La idea és utilitzar camions Scania –fabricant filial del grup Volkswagen– amb una mecànica híbrida que circularà durant tres anys en algunes de les vies adaptades al país. Els trams escollits per iniciar la fase de proves són a l’autopista A1 al tram de Lübeck, a Schleswig-Holstein, una segona en un tram de l’autopista A5 a l’altura de Frankfurt i un tercer tram a la carretera federal B462, a l’estat de Baden-Württemberg.

Els camions rebran l’energia elèctrica d’un cablejat aeri mitjançant unes astes desenvolupades per Siemens. De fet aquest sistema no és gens nou, ja que és l’utilitzat pels antics tramvies o troleibusos, però, a diferència dels sistemes clàssics, el cablejat desenvolupat per Siemens és capaç de corregir automàticament les desviacions del camió i mantenir-lo autònomament dins del carril.

Ara bé, aquest sistema de conducció pràcticament autònoma es podrà desconnectar en cas que el conductor del camió activi els intermitents o faci un canvi de direcció, i el camió passarà a circular amb el seu motor de combustió convencional, alliberat de l'itinerari fixat pel cablejat.

eHigway Zoom

eHigway / Siemens

Aquest sistema suposarà un estalvi de 20.000 euros en carburant cada 100.000 quilòmetres als transportistes i permetria reduir més de 6 milions de tones de CO2anuals si el 30% dels camions alemanys optessin per aquest sistema, perquè és el doble d'eficient que un motor de combustió convencional.