Volkswagen
Ara Motor

Volkswagen vol que els seus esportius siguin més extrems i elèctrics

El responsable de vendes i màrqueting dels de Wolfsburg, Jürgen Stackmann, ho ha confirmat a la revista 'Auto Express'

Volkswagen vol que els seus esportius siguin més extrems i elèctrics / VOLKSWAGEN Zoom

Els models R de Volkswagen són les versions més extremes i esportives de la marca de la Baixa Saxònia, per sobre dels mítics GTI i les variants elèctriques GTE. Jürgen Stackmann, responsable de vendes i màrqueting de Volkswagen, ha confirmat a la revista britànica 'Auto Express' que els models R del futur seran més potents i disposaran de propulsió elèctrica, en format híbrid endollable o totalment elèctrics.

Segons Stackmann, el futur Golf R arribarà a la frontera dels 400 CV, tot i que reconeix que “ningú necessita un compacte de 400 CV, però existeix un segment del mercat que el demana i està disposat a pagar-lo”. D’alguna manera la seva afirmació confirma els rumors del Golf R400, un prototip presentat ara fa un parell d’anys i que semblava haver quedat oblidat.

Golf Vision Gran Turismo, prototip del 2014 Zoom

Golf Vision Gran Turismo, prototip del 2014 / Gran Turismo

Stackmann afirma també que els cotxes R “poden ser molt més extrems i seran molt més extrems”, en referència a l’actual línia de disseny dels models prestacionals de Wolfsburg. Fins ara un Golf R no es diferenciava gaire a primer cop d’ull d’un modest Golf de 110 CV amb paquet R-Line, però les declaracions del responsable de vendes semblen indicar un canvi substancial del disseny dels seus cotxes.

Amb un disseny una mica més expressiu, els R poden anar més enllà del costat racional de les coses i trobar un espai on els clients estiguin disposats a pagar una quantitat significativa de diners per aquests cotxes

Jürgen Stackmann - Cap de vendes i màrqueting de VW

L’altra novetat que apunta Stackmann és la confirmació per part de Volkswagen que ja estan preparant versions R del T-Roc i del Tiguan, i el fet que les noves versions R encara seran més cares i exclusives del que ho han estat fins ara.

I.D R de Pikes Peak Zoom

I.D R de Pikes Peak / Volskwagen

Per acabar, Stackmann ha confirmat l’aposta elèctrica de la marca amb l’I.D R que la marca ha creat per batre rècords a Pikes Peak. “Es tracta d’una nova dimensió per a la marca”, ha afirmat Stackmann, que reconeix el potencial d’aquests nous models totalment elèctrics. L’I.D R amb què Volkswagen competirà a Pikes Peak disposa de 680 CV de potència i accelera de 0 a 100 en tan sols 2,2 segons.