Cotxe elèctric
Ara Motor

Volkswagen afirma que els seus elèctrics costaran la meitat que els Tesla

El president de la companyia, Herbert Diess, assegura que els seus cotxes elèctrics podran competir amb els Tesla però costant la meitat

Volkswagen I.D. / VOLKSWAGEN Zoom

El CEO de Volkswagen Herbert Diess va assegurar ahir a la cadena televisiva ZDF que “els elèctrics de Volkswagen podran competir amb els de Tesla el 2020 però costant la meitat” en el marc d’un debat televisat sobre el futur de la indústria automobilística.

De fet les declaracions de Diess són un pas més en l’electrificació de la gamma dels de Wolfsburg, una operació esperonada després de l’escàndol del “Dieselgate” que tants diners i mals de caps han creat al grup VAG durant els darrers tres anys.

La clau de l’èxit dels elèctrics de Volkswagen serà el seu preu, que segons promet Diess seran molt més competitius que els Tesla, actuals referents del segment. Per fer econòmic i atractiu el preu dels seus cotxes elèctrics Volkswagen vol abaratir el preu de producció de les bateries de liti, un dels elements que actualment més encareix el producte final, i fabricant moltes unitats dels seus models elèctrics. De fet Volkswagen ha afirmat que el 2020 ja pretén vendre més de 150.000 cotxes elèctrics, i que el 2025 tots els models de la seva gamma disposaran d’una o més variants totalment elèctriques.

I.D. Buzz Zoom

I.D. Buzz / Volkswagen

Els elèctrics de Volkswagen -que de moment la marca anomena I.D.- arribaran al mercat entre 2019 i 2020 amb tres nivells de conducció autònoma (en funció del pressupost o preferències de cada comprador) i amb autonomies reals d’entre 300 i 600 quilòmetres, en funció de la capacitat de les seves bateries.

Pel que fa al preu d’aquests nous models, les primeres informacions apunten a un preu aproximat d’uns 25.000 euros per les variants d’accés de la gamma, que si ben bé no acaba de ser la meitat del que costa un Model 3 suposa un important estalvi financer (un Model 3 actualment costa més de 45.000 dòlars).

La clau de volta del projecte dels de Wolfsburg és la nova plataforma modular MEB, que permet desenvolupar molts models elèctrics amb relativa facilitat utilitzant una mateixa estructura que Volkswagen comparteix amb les altres marques del grup VAG com Audi (que ja disposa del flamant e-tron), Skoda i Seat.

A més a més el grup ja té previst invertir uns 40.000 milions d’euros en solucions de mobilitat elèctrica (nous models, sistemes de càrrega, plataformes de cotxes compartits) fins el 2022. El darrer objectiu del grup VAG és arribar a vendre tres milions de cotxes elèctrics el 2025.