SUV cupè
Motor Novetats 04/06/2020

Volkswagen Nivus, el brasiler que vol fer el salt a Europa

Els de la Baixa Saxònia estrenen la versió cupè del T-Cross al Brasil a l’espera de fer el sant al Vell Continent després de la pandèmia

Ara Motor
3 min
Volkswagen Nivus, el brasiler que vol fer el salt a Europa

Cada any molts futbolistes brasilers abandonen el seu país per provar fortuna a Europa. Aquest símil futbolístic ens serveix per explicar els plans del Volkswagen Nivus, el SUV cupè basat en la plataforma MQB A0 que utilitzen els actuals Polo i T-Cross (a banda dels Seat Ibiza i Arona) i que voldrà conquerir el mercat sud-americà.

Volkswagen Nivus

El del Brasil és un mercat força específic, amb models exclusius que sovint no s’acaben d’avenir al gust europeu. De fet, marques com Fiat o la mateixa Volkswagen fa molts anys que hi fabriquen models pensats per al mercat llatinoamericà i que ben poques vegades fan el salt al Vell Continent, tot i que en principi aquest no hauria de ser el cas del Nivus.

Volkswagen Nivus

El nou Volkswagen Nivus hauria d’arribar a Europa l’any vinent (2021) i si tot va bé es fabricarà a les instal·lacions que la marca té a Landaben (Navarra), on ja es fabriquen el Polo i el T-Cross, models amb els quals comparteix plataforma, mecànica i electrònica, cosa que permet que amb una inversió relativament petita Volkswagen pugui fer operar un altre SUV en el seu extens catàleg.

Interior Volkswagen Nivus

El Nivus (potser a Europa s’acaba dient d’una manera diferent) és un SUV cupè o CUV de tall juvenil i esportiu, amb una fisonomia que recorda la de l’Audi Q3 Sportback, model en què sembla estar inspirat. Amb 4,27 metres de llarg, 1,76 d’ample i 1,49 d’alt, aquest nou totcamí cupè és lleugerament més gran que la major part dels seus competidors en el segment (com el Ford Puma o el Nissan Juke) i oferix un maleter amb 415 litres de capacitat.

Volkswagen Nivus

Estèticament, el Nivus destaca per les llandes de 17 polzades, els passos de roda de plàstic, els detalls cromats de la calandra i el para-xocs inferior i pels seus fars led. A l'interior ressalta una gran pantalla tàctil central de deu polzades, el quadre d’instruments totalment digital i el sistema d’infoentreteniment Volkswagen Play, compatible amb Android Auto i Apple Car Play, amb 10 Gb de capacitat, punt wifi i control de veu capaç de respondre a més de 12.000 preguntes.

Volkswagen Nivus

Per acabar, Volkswagen només ha anunciat un motor de gasolina turbo de tres cilindres que arriba als 128 CV de potència associat a un canvi automàtic DSG de sis relacions, i encara és una incògnita saber quines mecàniques oferirà el Nivus (o com s’anomeni finalment a Europa) a partir de l’any vinent, però no haurien de diferir gaire de l’oferta mecànica actual del Polo i del T-Cross.

Es dirà Tayron?

Al mes de març Volkswagen va registrar el nom comercial Tayron a l’Oficina Europea de Propietat Intel·lectual (EUIPO), i aquest nom compleix la premissa d’utilitzar la lletra T que identifica els SUV de la marca alemanya: T-Roc, T-Cross, Touareg i Tiguan marquen el segell familiar dels totcamins de Wolfsburg.

stats