SUV ecològic
Ara Motor

Toyota Highlander, un gran SUV (i ecològic)

La marca japonesa vendrà a Europa el seu totcamí híbrid de set places

Toyota Highlander, un gran SUV (i ecològic) / TOYOTA Zoom

Després dels èxits dels SUV híbrids Rav4 i C-HR, Toyota vol repetir la jugada amb l’arribada per primer cop en la història del nou Highlander, el seu totcamí gran de set places que es posarà a la venda a Europa.

El Highlander fa 4,95 metres de llarg i utilitza la nova plataforma TNGA-K, que també fa servir el nou Rav4 estrenat fa pocs mesos i que ja vam poder provar ara fa algunes setmanes. Estèticament el nou Highlander vol repetir la mateixa fórmula d’èxit dels seus germans petits i opta per una línia robusta i musculada, amb una cintura elevada, passos de roda geomètrics i marcats, grups òptics estilitzats i unes generoses llandes de fins a 20 polzades.

Les seves mides, sensiblement superiors a les del Rav4, permeten allotjar fins a set ocupants gràcies a la tercera filera de seients retràctil i a un maleter de 658 litres de capacitat amb la tercera filera de seients reclinada, que pot arribar fins a 1.909 litres en cas d’abatre's també la segona filera.

Mecànicament, el nou Highlander utilitza el mateix bloc motor gasolina 2.5 de cicle Atkinson que fa servir el Rav4, maridat amb dos motors elèctrics, un sobre cada eix motriu, per obtenir una potència total combinada de 244 CV gestionats per un canvi automàtic de tipus CVT i un sistema de tracció total intel·ligent AWD-i que reparteix el parell entre les quatre rodes depenent de les necessitats de tracció en cada moment.

Interior Toyota Highlander Zoom

Interior Toyota Highlander / Toyota

El Toyota Highlander presenta també quatre modes de conducció anomenats Eco, Normal, Sport i Trail i que modifiquen la gestió electrònica dels motors, els sistemes de control de tracció i el repartiment de potència entre els eixos.

Toyota Highlander Zoom

Toyota Highlander / Toyota

Tot i la seva potència i dimensions, el nou Highlander promet un consum mixt de només 6,6 litres cada 100 quilòmetres i unes emissions de 146 grams per quilòmetre segons el cicle homologat WLTP, el més realista i ajustat del mercat. Tot i que Toyota ja ha aunciat que el Highlander arribarà a Europa l’any vinent (2021), el seu preu de venda encara és una incògnita malgrat que amb tota seguretat superarà els 40.000 euros que costen les versions més potents i equipades del Rav4.