Superbikes
Ara Motor

T12 Massimo: l'obra pòstuma de Tamburini

Cadascuna de les dotze unitats de la creació pòstuma del genial dissenyador italià costarà gairebé un milió d’euros

T12 Massimo: l'obra pòstuma de Tamburini / MASSIMO TAMBURINI Zoom

Massimo Tamburini va ser un dels millors dissenyadors de motos de tots els temps. L’italià va crear  autèntiques obres d'art com l'MV Agusta Brutale i l'F4, la Ducati 916 o la Cagiva Mito, entre moltes altres.  Tamburini, un dels dissenyadors més influents de tots els temps, va morir ara fa quatre anys a causa d’un càncer de pulmó.

Però la moto que va deixar pràcticament acabada abans de morir no havia vist la llum fins ara. Ha estat en el top marques de Mònaco, on s'ha presentat definitivament la T12 Massimo, obra pòstuma del genial dissenyador italià.

T12 Massimo Zoom

T12 Massimo / Massimo Tamburini

Com el seu nom indica, només es fabricaran 12 unitats de la T12 Massimo, a un preu d'uns 800.000 euros cadascuna. Una autèntica fortuna, però aquesta moto ja s’ha convertit en un objecte de col·leccionista que es revaloritzarà amb el pas dels anys.

La T12 Massimo utilitza un xassís tubular d’acer i magnesi de rigidesa ajustable mecànicament en funció de l’ús de la moto (circuit o carretera), maridat amb una forquilla davantera de competició i un sistema de suspensions signades per Öhlins, frens de disc Brembo d’alt rendiment i una electrònica provinent dels equips del mundial de Superbikes.

Detall T12 Zoom

Detall T12 / Massimo Tamburini

Tot aquest arsenal tecnològic va associat a un motor d'origen BMW potenciat fins als 230 CV gràcies a una millora de l'admissió i una cua d'escapament de titani signada per Arrow. Aquesta potència és més que suficient per moure els poc més de 150 quilos de la T12 Massimo gràcies a l'ús massiu de materials lleugers com el magnesi, el titani, la fibra de carboni o l’alumini.

Malauradament, és possible que cap de les dotze creacions artesanes en honor a Tamburini vegin mai el circuit. El seu preu i el fet de ser objecte de col·leccionista impediran que la majoria es deixin veure pels millors circuits de motociclisme del món.