Novetats
Ara Motor

Skoda Scala: un bohemi vol conquerir el món

La marca txeca presenta oficialment el nou Scala, un vehicle compacte que utilitza la mateixa plataforma que el Seat León o el Volkswagen Golf.

Skoda Scala, un bohemi que vol conquerir el segment / SKODA Zoom

Amb aquest nou Scala la marca txeca Skoda vol anar més enllà i consolidar-se com un dels fabricants amb millor qualitat-preu del mercat. El nou Scala és el substitut dels Rapid i Spaceback, dos models que la marca txeca deixarà de fabricar per deixar pas al nou compacte bohemi.

Vista lateral i posterior del nou Scala Zoom

Vista lateral i posterior del nou Scala / Skoda

A diferència dels Rapid i Spaceback, que disposaven d’una plataforma pròpia derivada del Fabia (és a dir, tècnicament era un cotxe d’un segment inferior -o segment B- allargat i una mica eixamplat) el nou Scala ja utilitaz la plataforma MQB de darrera generació que comparteix amb els seus ‘cosins’ de grup automobilístic Volkswagen Golf i Seat León, amb els que haurà de lluitar per fer-se amb un espai en el mercat, a l’espera que tots dos presentin les noves generacions en els mesos vinents.

Scala vista posterior Zoom

Scala vista posterior / Skoda

Estèticament el nou Scala presenta un disseny fresc, innovador i prou atractiu, que segons afirma la marca txeca, crearà un precedent en el llenguatge estètic de la marca. La seva carrosseria queda presidida per una calandra frontal sobredimensionada que dialoga amb els grups òptics led i les nervadures del capó que conflueixen per aportar una dosi de caràcter i agressivitat al txec.

Vista lateral Scala Zoom

Vista lateral Scala / Skoda

La vista lateral i la part posterior queden marcades per una línia de cintura prou elevada i una caiguda del muntant posterior o pilar C sobre el maleter que evoca a un cupè (sense arribar a ser-ho) afegint una dosi d’esportivitat i dinamisme al conjunt.

Però on l’Scala sobresurt més és en el seu interior, ja que l’habitacle del txec és realment gran i diàfan, superant la capacitat de càrrega i habitabilitat dels actuals Golf o León. Sense anar més lluny l’Scala té un maleter de 467 litres, ampliables a 1.410 litres en cas d’abatre la segona filera de seients.

Interiors Scala Zoom

Interiors Scala / Skoda

A més a més els interiors de l’Scala inclouen novetats tecnològiques molt interessants com una gran pantalla central tàctil de 9’2 polzades que domina l’aparell multimèdia i un quadre d’instruments digital anomenat ‘Virtual Cockpit’ que millora les informacions que reben els conductors.

Detall pantalla tàctil 9'2 polzades Zoom

Detall pantalla tàctil 9'2 polzades / Skoda

Mecànicament l’Scala utilitzarà motors dièsel, gasolina i de gas natural (GNC) amb potències compreses entre els 90 i els 150 CV de potència, que es podran associar a un canvi de marxes manual o un DSG automàtic, però sempre sota configuració de tracció davantera, ja que de moment no hi haurà opció de versions 4x4 de tracció integral.

Skoda encara no ha anunciat els preus ni la data prevista d'arribada de l'Scala al nostre mercat, ni si hi haurà una versió esportiva Scala RS destinat a plantar cara als Cupra o Golf GTI i R.