Seat
Ara Motor

Seat fitxa el cap de disseny de Mitsubishi

El valencià Jorge Díez ocuparà el lloc d’Alejandro Mesonero-Romanos al capdavant del departament de disseny de Seat

Seat fitxa el cap de disseny de Mitsubishi / SEAT Zoom

Seat i Cupra es van quedar orfes després de la marxa de Luca de Meo i del cap de disseny, Alejandro Mesonero-Romanos, al grup Renault, i trobar substituts per a aquest dos directius, clau en el creixement de Seat dels darrers anys i el naixement de Cupra com a marca independent, no ha estat senzill.

Si Seat ha promocionat el britànic Wayne Griffiths a la presidència per substituir Luca de Meo des de dins de l’organigrama de la marca, la tasca de trobar un substitut de garanties per encapçalar el departament de disseny de Seat no ha estat gens fàcil. De fet, Seat i Cupra són les marques més orientades a la clientela més jove del grup Volkswagen, i els seus models es caracteritzen per una estètica una mica més passional, o si es vol més llatina i alegre, que la dels seus homòlegs txecs i alemanys.

Precisament per això el dissenyador en cap de Seat i de Cupra ha de ser algú que conegui la filosofia de la marca i el seu ADN, i preferiblement originari del sud d’Europa, l’hàbitat natural dels del Baix Llobregat. L’escollit finalment ha estat el valencià Jorge Díez, que prendrà possessió del càrrec l'1 de desembre, després de trencar el seu contracte amb Mitsubishi, on ostentava la vicepresidència de la divisió europea de la marca dels tres diamants.

Jorge Díez és un vell conegut del grup Volkswagen i de Seat, ja que hi havia treballat amb anterioritat, tant a Ingolstadt (treballant per a Audi, Lamborghini i Ducati) com a Wolfsburg (Volkswagen) i al centre tècnic de Martorell. De fet el dissenyador valencià va ser un dels responsables del disseny final del León de tercera generació i del de l’Ateca, dos vehicles que van convertir-se en èxits de vendes amb una aposta estètica molt ben acollida pel públic en general.