Saló de París
Sergio Domínguez

Renault actualitza el Kadjar, que ara és més atractiu i eficient

La marca francesa presenta el ‘restyling’ del seu totcamí compacte, que arribarà al mercat a finals d'aquest any

Renault actualitza el Kadjar, ara més atractiu i eficient / RENAULT Zoom

Renault acaba de presentar l’actualització estètica del Kadjar, un dels seus totcamins estrella, que des del seu llançament, l’any 2015, ha venut més de 450.000 unitats. Tot i que des del punt de vista estètic i mecànic el Kadjar està plenament vigent –com us vam explicar a la prova que vam fer del model francès–, la marca del rombe ha volgut renovar lleugerament aspectes com el disseny exterior o l’eficiència dels motors per fer-lo encara més atractiu i confortable.

Frontal nou Renault KADJAR Zoom

Frontal nou Renault KADJAR / Renault

Els canvis estètics són molt subtils, però a la part frontal hi trobem una nova graella frontal amb parts cromades, una superfície pintada més gran i una signatura lumínica en forma de ‘C’, combinada amb la il·luminació led –de sèrie a partir de l’acabat Intens–, que disposa d’uns fars antiboira rectangulars.

Detall llandes de 19 polzades Zoom

Detall llandes de 19 polzades / Renault

En la vista lateral hi ha llandes de 17 i 19 polzades de nou disseny, mentre que la part posterior presenta un para-xocs redissenyat i una antena de sostre de tipus ‘aleta de tauró’. El Kadjar està disponible en tres nous colors per a la carrosseria: verd Oural, blau Iron i gris Highland.

Interiors Renault KADJAR Zoom

Interiors Renault KADJAR / Renault

A l’habitacle els canvis també són poc significatius, però milloren els pocs aspectes que requerien una actualització. Un dels aspectes que menys ens va agradar del Kadjar va ser la ubicació de la pantalla central, més propera al copilot que no pas al conductor. Amb el nou ‘restyling’ aquest problema desapareix, ja que la pantalla tàctil de set polzades –que inclou el sistema de connectivitat R-Link 2– és completament nova i ofereix més lluminositat i sensibilitat. Un altre dels aspectes que criticàvem del Kadjar era que compartia els comandaments de la climatització amb el Nissan Qashqai, però novament aquest problema s'ha solucionat i ara el SUV francès té tres botons rotatius que incorporen a la part central la informació de la temperatura i la ventilació.

Nou avisador angle mort Zoom

Nou avisador angle mort / Renault

Pel que fa als materials interiors, ara la qualitat percebuda augmenta gràcies a la incorporació de nous acabats en crom setinat a les sortides d’aire o la consola central. L’habitacle disposa de nous colors i entapissats, com l’Alcantara, disponible com a opció en tots els acabats excepte en la variant Black Edition, on és de sèrie. Aquesta versió, de caràcter esportiu, hi suma unes llandes de 19 polzades de disseny exclusiu, proteccions davanteres i posteriors en contrast i carcasses de retrovisors de color negre.

MOTORITZACIONS MÉS EFICIENTS

La gamma de motors del Kadjar s’actualitza amb l’objectiu de complir amb les normatives anticontaminació vigents i de millorar el consum. D’aquesta manera, el propulsor de benzina 1.3 TCE FAP, estrenat a l’Scénic i que posteriorment va arribar als Captur i Mégane, arriba ara al SUV compacte de la marca amb potències de 140 i 160 CV, i es pot associar al canvi manual o a l’automàtic EDC de doble embragatge.

Detectot automàtic llums Zoom

Detectot automàtic llums / Renault

En el dièsel també s’ha millorat la potència i s’ha reduït el nivell d’emissions gràcies al sistema de reducció catalítica selectiva (SCR). La gamma està composta pels motors Blue dCi de 115 CV –5 CV i 10 Nm més que la generació anterior–, que actualment només es pot associar a la caixa de canvis manual, i Blue dCi 150, l’opció més potent –20 CV més que la versió anterior– i que només es podrà associar al canvi manual però disposarà de tracció total 4x4.

Nou Renault KADJAR Zoom

Nou Renault KADJAR / Renault

El Kadjar continuarà oferint tres modes de funcionament: 2WD (tracció davantera), Auto (l’electrònica determina el repartiment de la potència entre l’eix davanter i el posterior) i Lock (bloqueja el diferencial i reparteix la potència en proporció 50:50). Precisament aquest aspecte va ser una de les principals sorpreses de la prova que vam poder fer del totcamí francès, ja que, sense ser un 4x4 amb tots els ets i uts, el seu comportament fora de l’asfalt és més que solvent.