Cotxes híbrids
Ara Motor

El nou Renault Kadjar promet una petita revolució

La segona generació del Kadjar tindrà un disseny molt més sofisticat i estrenarà mecàniques semihíbrides i híbrides endollables, i molt possiblement renunciarà als motors dièsel

El nou Renault Kadjar / RENAULT Zoom

Des del seu llançament comercial l'any 2015, el Kadjar s'ha consolidat com un dels totcamins del segment compacte o SUV-C més rellevants del mercat europeu. A Renault segueixen confiant en el Kadjar i l'any vinent la marca del rombe presentarà la segona generació del Kadjar, amb un disseny trencador i mecàniques semihíbrides i híbrides endollables.

Pel que fa al disseny, la segona generació del Kadjar estrenarà un nou llenguatge estètic en l'interior amb un toc molt més tecnològic i sofisticat, i una carrosseria més dinàmica i atrevida que està inspirada en el prototip Morphoz presentat aquest mateix any.

El prototip Renault Morphoz és l'esborrany del futur Kadjar Zoom

El prototip Renault Morphoz és l'esborrany del futur Kadjar / Renault

Gràcies a l'aliança global entre Renault, Nissan i Mitsubishi, el nou Kadjar podrà fer servir la plataforma modular CMF-C que estrenarà el nou Nissan Qashqai (el rei del segment dels totcamins compactes) i que també farà servir el nou Mitsubishi Outlander, que en tots dos casos arribaran al mercat al llarg de 2021 i que es posaran a la venda abans que el nou Kadjar, que tot i ser presentat el 2021 no arribarà a la xarxa de concessionaris del país abans del 2022.

La nova plataforma modular CMF-C del grup Nissan-Renault permetrà noves mecàniques ecològiques semihíbrides o mild hybrid i híbrides endollables o plug-in, i molt probablement renunciarà a les mecàniques dièsel, seguint l'exemple del futur Nissan Qashqai.

Des de fa pocs mesos Renault ja comercialitza les versions híbrides endollables del Clio i del Captur. Prenent la referència del Captur E-Tech (el germà petit del futur Kadjar), aquest podria utilitzar un esquema de sistema de propulsió similar, consistent en un motor de gasolina 1.6 TCe i una bateria de 9,8 kWh de capacitat, una potència total combinada de 160 CV.

Amb tot, el nou Kadjar haurà de fer front a la competència del seu compatriota i etern rival Peugeot 3008 GT Hybrid 4, que utilitza un sistema de tracció integral que marida un motor de gasolina 1.6 PureTech potenciat fins als 200 CV i el mateix motor elèctric de 110 CV, amb la qual cosa obté una potència total combinada de 300 CV i unes bateries de 13,2 kWh de capacitat que li suposen uns 50 quilòmetres d'autonomia elèctrica i té una velocitat punta de 135 km/h en mode totalment elèctric. Ara bé, el nou Kadjar jugarà la carta del preu com a element diferencial de la seva oferta, ja que presumiblement serà més barat (al voltant de 28.000 euros) que el Peugeot 3008 GT Hybrid o que els futurs Volkswagen Tiguan, Audi Q3 o BMW X1, entre d'altres.