Saló de Ginebra
Motor Novetats 15/03/2017

Porsche Panamera Sport Turismo, el Porsche familiar definitiu

La marca alemanya presenta al Saló de Ginebra la variant més pràctica del Panamera, que guanya molta versatilitat

Sergio Domínguez
3 min
Porsche Panamera Sport Turismo, el Porsche familiar definitiu

GinebraL’any 2002 Porsche va iniciar la comercialització del Cayenne, el que seria el seu primer SUV. I anys més tard, al 2009, va iniciar la fabricació del Panamera, un model que juntament amb el Cayenne seria força criticat perquè abandonava el model de vehicle esportiu per donar pas a un concepte més pràctic, amb quatre portes i fins i tot motors dièsel.

Nou Panamera

Però més enllà de les crítiques el cert és que la berlina dels d’Stuttgart era un gran cotxe que, juntament amb el seu germà SUV, va col·laborar a millorar el rendiment econòmic de la marca permetent la fabricació posterior de models tan espectaculars com el Porsche Carrera GT o el 918 Spyder, així com afermant les versions més radicals del 911.

El primer familiar de la gamma Panamera

Malgrat que l’any 2016 Porsche va presentar la renovació del Panamera, es reservava una sorpresa pel saló de Ginebra d’enguany amb el que seria la primera versió familiar del model, anomenada Sport Turismo.

Interiors Panamera Sport Turismo

El nou Panamera és exactament igual que la resta de la gamma per davant, però de les portes posteriors fins al maleter Porsche ha desenvolupat un model completament nou, que tot i tenir similituds amb una carrosseria de tipus “shooting brake” (familiar però amb disseny coupé) manté una sèrie de diferències que el fan tenir una personalitat pròpia. Així, el maleter creix 20 litres respecte la versió sedan i es situa en 520 litres (1.390 si només fem servir les dues places davanteres), més aprofitables gràcies al disseny de la porta del maleter que fa que la boca de càrrega sigui clarament més gran.

El nou Panamera disposa d'un maleter molt més gran

A més, gràcies a que l’altura creix en 5 mil·límetres respecte a la berlina, és el primer Panamera que disposa de tres places posteriors, ja que fins ara la configuració de la berlina era de 2+2 places. Això sí, la plaça central és força menys còmode que les laterals i està pensada per usos puntuals, de manera que la marca continua oferint la possibilitat de mantenir la distribució de 2+2 places si el client així ho vol.

Places posteriors

El nou familiar disposa també de l’aleró retràctil que porten tant el Panamera berlina com el seu germà, el 911. D’aquesta manera l’aerodinàmica continua molt ben treballada fins i tot en un model més aviat destinat a un ús familiar, i combinada amb una gamma de motors que van dels 330 als 550 cavalls –incloent una versió dièsel de 422 cavalls i un híbrid de 462- fan del Panamera Sport Turismo un dels familiars més ràpids del mercat.

El nou Panamera disposa de versió endollable

La comercialització d’aquest nou model començarà el proper mes d’octubre amb uns preus que arrencaran en 109.088 euros i arribaran fins als 182.899 euros en la versió més potent.

stats