Escúter
Joel Carapuig

Piaggio actualitza el seu escúter més venut

Piaggio, un dels fabricants d'escúters més importants del continent, ha aprofitat Nadal per presentar la renovació del seu model estrella, que manté els seus encant i elegància intactes

Piaggio actualitza el seu escúter més venut / PIAGGIO Zoom

20 anys després de la seva primera presentació, el 2021 arriba un model que es renova per continuar sent  l'escúter més venut a Itàlia i un dels més venuts al continent. A casa nostra és dels pocs que poden rivalitzar amb Honda i ho aconsegueix gràcies a un disseny atractiu, una gran elegància i una àmplia varietat de motors. Totes aquestes característiques les manté en aquesta nova generació, tot i que ara hi afegeix una estètica més esportiva, es miri per on es miri.

Comparativa Zoom

Comparativa

El model ha rebut una profunda renovació tant al frontal com al lateral i a la part posterior. Ja no té un disseny arrodonit, sinó que guanya algunes línies més afilades que també li donen un aire més musculós. Com a exemple d'esportivitat veiem que el corbatí característic de Piaggio, que fins ara era una peça cromada, ara es una entrada d'aire. Altres detalls nous són el tub d'escapament amb dues sortides o el nou parabrises. 

Pel que fa a tecnologia, ara incorpora il·luminació Full LED, encesa mans lliures i la possibilitat de connectar el nostre smartphone mitjançant Bluetooth amb la nova pantalla LCD de 5,5 polzades (de sèrie en el model 400). A més, i com ja passava en els models anteriors, també portaran ABS i control de tracció ASR. Al xassís, la gran novetat són les suspensions Showa, regulables en cinc posicions a l’eix posterior.

Nova Beverly 300 HPE Zoom

Nova Beverly 300 HPE / Piaggio

Pel que fa al motor, s'estrenen dos nous propulsors que compleixen la normativa d’emissions Euro5 amb 300 cc i 400 cc que pertanyen a la família HPE (High Performance Engine). La versió 300 ja s'oferia, però amb aquest nou motor la potència augmenta fins sls 25,8 CV (un 23% més que el seu predecessor). En canvi, la versió 350 actual passarà a ser de 400 cc i oferirà una potencia de 35,4 CV. 

La marca encara no ha informat de la data d'arribada dels nous models als concessionaris, però quan arribin ho faran en dues versions. Hi haurà la versió estàndard i la versió S, més esportiva i amb colors específics. De moment de la versió 125 no se'n parla, però de ben segur que adoptarà la mateixa estètica en un futur no gaire llunyà.