Moto elèctrica
Motor Novetats 29/08/2018

Piaggio comença a fabricar la Vespa Elettrica

La versió elèctrica del mite italià es comença a fabricar aquest mes de setembre

Ara Motor
2 min
Piaggio comença a fabricar la Vespa Elettrica

Després de 70 anys d’història i evolució de la Vespa, un autèntic mite italià que s’ha convertit en un símbol de la indústria del país transalpí, la Vespa finalment serà endollable. La Vespa Elettrica es fabricarà a la planta del grup Piaggio de Pontedera, a prop de Pisa (Toscana), on es va començar a fabricar la Vespa l'any 1946. Piaggio no ha volgut publicar el preu final de la versió elèctrica de la Vespa, però ha anunciat que "estarà en línia amb els productes d'alta gamma de la marca".

Vespa Elettrica

La Vespa Elettrica tindrà un petit motor elèctric de 2 kW de potència amb una potència immediata o ‘boost’ que pot arribar durant uns segons als 4 kW (uns 5,4 CV tradicionals de potència) i un parell de 200 Nm, unes prestacions superiors a les de qualsevol ciclomotor de 49 cc.

A més a més, la Vespa Elettrica tindrà un autonomia real en ús urbà d’uns 100 quilòmetres i un sistema KERS de recuperació de l’energia cinètica de les frenades i desacceleracions. Segons Piaggio, el fabricant de les Vespa, és possible carregar les bateries del ciclomotor elèctric en només 4 hores en qualsevol endoll domèstic, i la bateria d’ions de liti pot aguantar més de 1.000 cicles de recàrrega (que permetrien recórrer uns 60.000 quilòmetres) sense perdre les seves propietats.

Vespa Elettrica

De fet, Piaggio assegura que la Vespa Elettrica no requereix cap mena de manteniment mecànic especial, i aposten per l’apartat tecnològic i la connectivitat mitjançant un sistema multimèdia que permet connectar el nostre ‘smartphone’ amb el ciclomotor i gestionar l’apartat multimèdia mitjançant la pantalla TCT de 4,3 polzades.

Vespa Elettrica X, amb 200 quilòmetres d’autonomia

Piaggio també fabricarà una Vespa endollable amb autonomia més extensa gràcies a la introducció d’un petit generador que pot proporcionar energia mitjançant la crema de combustible. En aquest sentit, la Vespa Elettrica X tindrà un dipòsit de 3 litres de gasolina però no disposarà de cap motor de combustió. El generador permet que l’autonomia de la Vespa Elettrica X s’enfili fins als 200 quilòmetres.

La nova moto elèctrica (en qualsevol de les dues variants) disposa de 2 modes de conducció per optimitzar la càrrega de la bateria i el perfil de conducció desitjat. Així doncs, el mode ‘ECO’ limita la potència de la Vespa Elettrica fins als 30 km/h prioritzant la càrrega de les bateries, mentre que el mode ‘POWER’ allibera tot el potencial de la petita moto italiana.

stats