Motor Novetats 20/10/2016

No, no és un Ateca Cupra (tot i que ho sembla)

Periodistes britànics van 'descobrir' un misteriós Ateca 'oblidat' que estava equipat amb elements estètics destinats a les versions Cupra de la marca de Martorell

Ara Motor
2 min
No, no és un Ateca Cupra (tot i que ho sembla)

La presentació del nou León 2017 està portant moltes novetats interessants sobre el futur de la marca. Més enllà de l’actualització estètica del model fabricat a Martorell i de l’anunci per part de Seat que fabricarà un model elèctric en poc més de dos anys, Seat va voler crear expectatives ('hype') sobre un hipotètic Ateca Cupra.

Ja fa unes setmanes us vam anunciar que no hi haurà un Ateca Cupra, almenys de moment. Per contra, Seat sí que ha preparat la versió més potent de la divisió Cupra amb el nou León Cupra 300, que opcionalment també incorporarà la tracció 4Drive, tal com us vam explicar en exclusiva a l’Ara Motor.

L’Ateca no disposarà de cap versió prestacional els propers mesos, per bé que sí que està previst comercialitzar una versió FR aprofitant el motor 2.0 TSI que eroga 180 cavalls i que ja equipa al mateix xassís el Volkswagen Tiguan.

El misteri de l’Ateca Cupra que no ho és

Però durant la visita d’alguns periodistes britànics Seat va “oblidar” un Ateca curiós, amb les llandes que equipa el León Cupra, pinces de fre Brembo de color vermell, doble sortida de tub d’escapament i pintat d’un color negre mate que realment convidava a pensar que aquella era la versió definitiva de l’Ateca Cupra.

Visió posterior del fals Ateca Cupra

Però el model que van descobrir els periodistes britànics no es tractava de cap Ateca Cupra, sinó d’un prototip (segons la fitxa tècnica de la DGT) equipat amb un motor dièsel i, per tant, allunyat de qualsevol possibilitat que aquell fos un Cupra. A més, el model en qüestió no portava el logo que identifiquen els models prestacionals dels de Martorell.

Per què posar un cotxe fantasma a la vista?

L’explicació del misteri és tan senzilla com rocambolesca: l'Ateca en qüestió és propietat del vice-president del departament de recerca i desenvolupament de la marca, l'alemany Matthias Rabe. El que no sabem és si aquest directiu del Centre Tècnic el va oblidar expressament just allà o va ser una casualitat...

stats