Indústria
Ferran Vital

Nissan deixarà de fabricar el Pulsar a la fàbrica de la Zona Franca

La marca nipona deixarà de fabricar el Pulsar i la furgoneta NV200 Evalia tot i que no perillen els llocs de treball de la fàbrica catalana

Planta de la Zona Franca / NISSAN Zoom

Tot i ser un bon cotxe compacte, el Pulsar mai ha tingut el favor majoritari del gran públic. De fet Nissan (molt orientada al sector dels ‘crossovers’ i SUV) havia deixat una mica abandonat el seu compacte, que es fabrica en exclusiva a la fàbrica de Barcelona per abastir tota la demanda global d’aquest model. Segons ha informat Nissan, el mes de juliol la planta de la Zona Franca deixarà de fabricar el Pulsar, cosa que significarà la mort comercial d’aquest model.

A banda del Pulsar, la fàbrica de la Zona Franca –establerta l’any 1983 i que l’any passat va fabricar més de 110.000 vehicles– també fabrica les furgonetes NV200 i la versió elèctrica e-NV200, a més de la variant per a passatgers NV200 Evalia, que també es deixarà de fabricar a la capital catalana a causa de la seva poca demanda al mercat. Per contra, les furgonetes NV200 i la variant elèctrica e-NV200 es continuaran fabricant a la Zona Franca.

Nissan vol especialitzar la fàbrica de Barcelona en la producció de 'pickups'

Nissan vol especialitzar la seva fàbrica de Barcelona en la producció de ‘pickups’, ja que hi fabricarà les tres grans camionetes de l’aliança Nissan-Renault-Mercedes: Nissan Navara, Renault Alaskan i Mercedes Classe X –que són en realitat tres variants amb diferents carrosseries i acabats de la mateixa plataforma mecànica.

Aquests ajustaments no haurien de significar cap canvi important en els més de 4.800 treballadors de la marca nipona a la ciutat, ja que segons afirma la companyia ‘vol consolidar la planta de Nissan a Barcelona com un centre de producció competitiu i d’alta qualitat’.

Orientació internacional

I és que la planta de Nissan a la Zona Franca exporta el 87,5% de la seva producció fora de les fronteres de l’estat espanyol, i segons afirma Paul Willcox, president de Nissan Europa, aquest reajustament no respon a cap altre motiu que el "d’orientar els productes de Nissan a la demanda i reforçar el lideratge en el segment dels totcamins i els ‘crossovers’".

Amb aquesta aposta Nissan pretén seguir consolidant la marca com un fabricant de totcamins, furgonetes i ‘pickups’ enfocant el seu producte a les tendències del mercat actual.