SUV
Ara Motor

El Mitsubishi ASX abandona el dièsel

El SUV japonès deixa d’ofertar els dos motors dièsel fins ara disponibles en el catàleg de l’ASX

Mitsubishi ASX 220 DI-D Aut. Kaiteki 4WD / FERRAN VITAL Zoom

El Mitsubishi ASX és un dels SUV amb millor relació qualitat-preu del mercat. De fet el totcamí japonès és el SUV més barat del mercat, amb ofertes comercials promocionals que el situen per sota dels 15.000 euros (amb el finançament obligatori el preu final de compra puja per sobre d’aquesta barrera).

Ara fa un any i mig vam poder provar l’actual Mitsubishi ASX, i tot i que utilitza un xassís veterà (l’original és de l’any 2010) el bastidor i els elements mecànics del SUV japonès ens van semblar prou consolidats. Això sí, la seva mecànica és sorollosa i un pèl antiquada (vam provar la versió dièsel), però més que contrastada i efectiva.

Ara Mitsubishi retira els motors dièsel i només oferta un motor gasolina atmosfèric de quatre cilindres i que ofereix 117 CV i 154 Nm de parell associat a un canvi manual i un esquema de tracció davantera. Tot i que les seves prestacions són modestes, el propulsor pot moure el cotxe amb dignitat -no podem esperar reaccions esportives- i el seu funcionament és totalment contrastat i molt fiable. Per contra, aquest propulsor consumeix més carburant que els motors més moderns de la competència i és menys refinat que els seus rivals.

Els preus del Mitsubishi ASX de gasolina es mouen entre els 21.700 de la versió bàsica ‘Challenge’ fins els 26.300 de la versió més equipada anomenada ‘Kaiteki’, descomptes promocionals al marge.