Reportatge
Ara Motor

L'entrada en vigor de l'etiqueta mediambiental esperona la venda de cotxes nous

Els concessionaris de l'Àrea Metropolitana de Barcelona tanquen un darrer trimestre del 2017 amb rècords de vendes i matriculacions

Detall zero emissions / FERRAN VITAL Zoom

La venda de cotxes nous ha crescut de manera exponencial els mesos d'octubre, novembre i desembre gràcies a l'entrada en vigor de l'etiqueta mediambiental –que impedeix que circulin els cotxes més contaminants durant els episodis d'alta contaminació– i a una tendència de creixement del consum que també s'ha traduït en la compra de vehicles nous.

"Hi ha gent que s'ha espantat amb les decisions de les autoritats i ha decidit canviar cotxe vell, tot i que no era dels afectats, només per preveure el futur i quedar-se tranquil", ens confessa el cap de vendes d'un important concessionari barceloní. "I això ha comportat que durant els dos últims mesos hàgim venut més de 500 cotxes, la majoria d'ells híbrids o que funcionen amb GLP", assegura.

I és que l'entrada en vigor de la nova normativa mediambiental a la capital catalana i algunes de les ciutats veïnes ha estat un estímul definitiu per esperonar un mercat que ja mostrava símptomes de creixement els mesos anteriors. "Des de fa més d'un any hem detectat que molts compradors han superat la por psicològica de la crisi i s'animen a comprar cotxes nous amb un cert optimisme", ens explica un altre comercial del mateix concessionari.

Les xifres els donen la raó. Només a Catalunya s'han matriculat més de 190.000 cotxes durant el 2017, cosa que representa un creixement del 7%, però durant l'últim trimestre del 2017 (octubre-desembre) els increments percentuals han arribat al 15%, una xifra encara més gran a la zona de Barcelona i rodalia, afectats per la nova normativa mediambiental.

Aquestes dades deixen entreveure també el canvi de paradigma dels nous compradors: entre els mesos de gener i novembre del 2017, la venda de cotxes elèctrics i híbrids ha crescut un 83% respecte al mateix període de l'any anterior, i representen més del 6% de les noves matriculacions. Segons els experts del segment, el seu pes creixerà els pròxims anys fins a arribar a dominar una quota del 25% del mercat en tres o quatre anys, una tendència irreversible que ha rebut una petita empenta per part dels consistoris de l'Àrea Metropolitana.