Saló de Los Ángeles
Ara Motor

Kia actualitza el Sorento i el Niro híbrid endollable

La marca coreana mostra les seves noves cartes en forma de totcamins al Saló de Los Angeles

Kia actualitza el Sorento i el Niro híbrid endollable / KIA Zoom

Que Kia no fa broma quan afirma que vol convertir-se en una de les primeres marques del món ja no és cap novetat. De fet, ara fa uns anys va fer una passa endavant molt important amb el nou Sorento, quan va convertir el seu SUV gran de 7 places en una de les referències del segment -de fet, fins i tot va guanyar el premi Cotxe de l’Any a Catalunya el 2016, i li vam dedicar un extens reportatge.

Ara Kia actualitza el seu Sorento amb lleus retocs estètics, tecnològics i mecànics que ajusten les qualitats d’aquest totcamí de 7 places (ja no n'existirà la versió de 5 places) als gustos i preferències dels europeus i dels nord-americans, principals mercats d’aquest cotxe.

Interiors nou Sorento Zoom

Interiors nou Sorento / Kia

Estèticament, el Sorento tan sols estrena un nou disseny de para-xocs davanter i noves llandes de 17 i 19 polzades, a més de nous grups òptics amb fars ‘full LED’ que milloren la visió nocturna del cotxe, i un nou disseny d’interiors acompanyats de nous materials que milloren la presència i qualitat d’acabats del Sorento, que fins i tot podrà equipar un sistema de so signat per Harman Kardon.

Pel que fa a la seguretat i tecnologies, les grans novetats del Sorento són un sistema d’infoentreteniment compatible amb AppleCarPlay i Android Auto, avisador de canvi de carril i nous modes de conducció, entre d'altres. Finalment, el nou Sorento, presentat a Los Angeles, disposa de dos nous motors de benzina (2.4 GDI de 4 cilindres de 185 CV i un potent V6 de 290 CV) i ha anunciat l’aparició d’un nou motor de gasolina 2.0, que arribarà els pròxims mesos, i un motor dièsel que es vendrà, sobretot, al mercat europeu. Els motors es podran associar opcionalment a un canvi manual de 6 velocitats o a un d'automatitzat de 8 relacions i un sistema de tracció davantera o integral, segons esculli el client. Això sí, de moment Kia no fabricarà cap model híbrid del Sorento.

Niro PHEV

L’altre gran puntal de Kia al mercat europeu i nord-americà és el Niro, el seu totcamí compacte híbrid. Ara apareix la versió PHEV, és a dir, híbrida endollable. De fet, aquest és tercer model de la marca coreana que adopta aquesta tecnologia, relativament senzilla d’aplicar al Niro en compartir plataforma amb l'Ioniq que vam provar fa pocs dies.

Nou Kia Niro PHEV Zoom

Nou Kia Niro PHEV / Kia

Amb el seu sistema de recàrrega, és possible carregar les bateries d'ions de liti en tan sols dues hores i mitja en un punt de 240 V, mentre que en un punt de 120 V el Niro triga una mica menys de 9 hores a carregar-se del tot.

El Niro PHEV disposa d’una autonomia totalment elèctrica d’uns 50 quilòmetres, i manté el motor gasolina de cicle Atkinson de quatre cilindres i 105 CV i el motor elèctric de 60 CV, que associats ofereixen una potència de 141 CV associat a un canvi automatitzat de 6 velocitats i que permet una autonomia d’uns 900 quilòmetres.