Novetats
Motor Novetats 26/08/2018

Kalashnikov, dels fusells al cotxe elèctric

La companyia russa presenta el prototip d’un cotxe elèctric per competir amb el Tesla Model 3

Ara Motor
2 min
Kalàixnikov, dels fusells al cotxe elèctric

El fabricant armamentístic Kalashnikov (empresa fundada per Mikhaïl Kalàixnikov, pare de l’AK-47 i coronel de l’exèrcit rus) ha sorprès a tothom amb la presentació del prototip d’un cotxe elèctric d’estil retro anomenat Kalashnikov CV-1.

El Kalashnikov CV-1 s’inspira en els cotxes soviètics dels anys 60 i 70 del segle passat (el disseny ens recorda poderosament al dels Lada), però disposa de tecnologia moderna que, segons explica la companyia, “permetrà que pugui competir amb fabricants globals com Tesla”.

El Kalàixnikov CV-1 vol plantar cara a Tesla

El prototip no és més que una declaració d’intencions i Kalashnikov encara no té pensat fabricar-lo en sèrie, sinó que el seu objectiu és buscar potencials socis tecnològics o inversors privats o governamentals per finançar els prototips.

Kalàixnikov CV-1

El CV-1 promet una autonomia de 350 quilòmetres gràcies a una bateria de 90 kWh i té un motor elèctric de 295 CV. Aquestes condicions permeten que el cotxe elèctric acceleri de 0 a 100 km/h en poc més de sis segons.

Un fabricant molt ‘freak’

El CV-1 no ha sigut l’aparell més estrany presentat per Kalashnikov, ja que l’empresa russa també ha presentat un robot militar anomenat Igorek (diminitiu rus d’Igor) de 4 metres d’alçada i 4’5 tones de pes amb finalitats logístiques i de combat.

El robot Igorek

La cosa no acaba aquí, perquè fa unes setmanes Kalashnikov va presentar la seva moto elèctrica anomenada UM-1, amb una autonomia de 150 quilòmetres i una velocitat punta de 100 km/h destinada a un ús militar, però adaptable per entorns urbans.

Moto elèctrica UM-1

Tant el robot Igorek com el cotxe i la moto elèctriques de Kalashnikov han sigut objecte de burla a les xarxes socials russes i s’han convertit en autèntics fenòmens virals fora de les fronteres del gegant rus. I és que la companyia no acaba de trobar la manera de seguir el llegat del seu fundador, Mikhaïl Kalàixnikov, mort ara fa cinc anys.

stats