Cotxes elèctrics
Ara Motor

Jaguar es podria convertir en un fabricant de cotxes elèctrics

La mítica marca britànica podria convertir-se en el primer gran fabricant totalment elèctric del Vell Continent

Jaguar es podria convertir en un fabricant de cotxes elèctrics / JAGUAR Zoom

La revista britànica 'Autocar' anuncia avui que el grup Jaguar Land Rover (sota control de la multinacional índia Tata Motors des de ja fa deu anys) està considerant seriosament la possibilitat de convertir Jaguar en un fabricant de cotxes elèctrics i abandonar completament els motors de combustió.

Segons apunta 'Autocar', el pla de futur de la companyia de Coventry de cara als pròxims set anys té previst abandonar progressivament les mecàniques tradicionals i anar substituint els models de la seva gamma per cotxes totalment elèctrics. De fet, s'apunta el fet que el substitut de l'actual XJ, que Jaguar hauria de presentar el 2020, ja serà un model totalment elèctric que plantarà cara als nous Porsche Taycan i Tesla Model S.

A ningú se li escapa que la mítica marca anglesa no ha obtingut els resultats comercials esperats els darrers anys, i la direcció del grup creu que un redireccionament de la companyia en el segment elèctric de luxe i esportiu podria fer que Jaguar es fes un lloc rellevant en el mercat.

De fet, els estudis interns del grup Jaguar Land Rover apunten que la gamma elèctrica de Jaguar podria arribar a les 300.000 unitats anuals venudes en només cinc anys, una projecció que consideren realista tenint en compte la bona acollida de la crítica i la premsa especialitzada del flamant I-Pace, el primer SUV elèctric de la marca.

Aquestes xifres contrasten amb les dades actuals de vendes de Jaguar, que només ha venut 110.000 unitats dels seus cotxes de combustió aquest 2018, amb un descens del 17% de les vendes dels seus dos models estrella, les berlines XE i XF, i unes previsions pessimistes arrossegades per la falta de competitivitat dels models de la marca i per les derivades del Brexit, que podria incrementar els costos de producció i exportació de les plantes britàniques i limitar encara més la seva competitivitat.

L'altre punt que destaca 'Autocar' és que la gamma elèctrica de Jaguar podria constar de molts models SUV o totcamins, perquè aquests nous models elèctrics servirien de plataforma modular i tecnològica compartida amb les futures generacions dels Range Rover, Dicovery i Defender, els tres pilars de les vendes de Land Rover.

Per acabar, una hipotètica gamma elèctrica de Jaguar permetria que el grup alliberés una part important dels objectius d'emissions de CO2 que podrien ajudar els models amb motors de combustió de Land Rover, en una estratègia que, segons apunta la revista 'Autocar', seria un 'win-win' per al grup Jaguar Land Rover.