Cotxe clàssic elèctric
Ara Motor

Jaguar fabricarà “el cotxe elèctric més bonic del món”

La marca anglesa recuperarà l’E-Type, possiblement el cotxe més bonic de la història, convertit en un cotxe elèctric

Jaguar fabricarà “el cotxe elèctric més bonic del món” / JAGUAR Zoom

Ara fa un any Jaguar va presentar el prototip del “cotxe elèctric més bonic de la història”, un E-Type convertit en cotxe elèctric que en principi no es fabricaria mai en sèrie: les normes de seguretat en cas d’impacte impossibiliten recuperar la carrosseria original, i només es podria convertir un cotxe clàssic original en un d'elèctric, una heretgia per als amants de la marca.

Quadre comandaments E-Type elèctric Zoom

Quadre comandaments E-Type elèctric / Jaguar

Un any després, i a causa de les demandes dels clients de la marca i propietaris de l’E-Type, Jaguar ha anunciat que fabricarà els E-Type elèctrics i que els començarà a entregar a partir del 2020. De la producció i conversió de l’E-Type original en un cotxe elèctric se n'encarregarà el departament de cotxes clàssics i restauracions Jaguar Classic, amb seu a Coventry (Anglaterra). El procés és reversible, i els propietaris dels E-Type poden convertir el seu cotxe en un elèctric i tornar-lo a l’estat original sense cap problema a les instal·lacions de Jaguar Classic, al cor del Regne Unit.

Un Jaguar E-Type elèctric va ser el cotxe del casament del príncep Harry Zoom

Un Jaguar E-Type elèctric va ser el cotxe del casament del príncep Harry / Jaguar

El punt d’inflexió d’aquesta tendència a convertir els E-Type en elèctrics ha sigut la boda del príncep Harry amb Meghan Markle, ja que la parella reial va sortir de la capella de Sant Jordi de Windsor al volant d’un E-Type elèctric. L’èxit del cotxe ha sigut tan gran que Jaguar ha hagut de respondre a l’allau de demandes de conversió.

El propulsor ha estat fet a mida Zoom

El propulsor ha estat fet a mida / Jaguar

L’E-Type elèctric tindrà una autonomia d’uns 270 quilòmetres gràcies a les seves bateries d’ions de liti de 40 kWh ubicades a l’espai reservat per a la caixa de canvis original, però algunes xifres, com la potència final del E-Type elèctric o el seu preu, encara no es coneixen.