Prototip
Ara Motor

GT X: el futur d’Opel és elèctric i autònom

Els de Rüsselsheim presenten un prototip elèctric i autònom que mostra el nou llenguatge estètic de la marca

GT X: el futur d’Opel és elèctric i autònom / OPEL Zoom

Opel ha presentat el GT X, el prototip elèctric de la marca alemanya i que ha de mostrar les línies mestres del nou llenguatge estètic d’Opel. Dissenyat a Rüsselsheim, el GT X és “més que un prototip”, segons afirma el comunicat de la marca. De fet, aquest ‘concept car’ ha de ser el far que guiarà el nou llenguatge estètic i mecànic de la marca en el futur.

Opel GT X Experimental Zoom

Opel GT X Experimental / Opel

El GT X és una mena de ‘crossover’ elèctric, és a dir, un cotxe a mig camí entre un turisme convencional i un totcamí o SUV, sensiblement més petit que el Mokka X, l’actual SUV del segment B de la marca alemanya, i amb més pretensions esportives i un estil molt més refinat i esportiu en una carrosseria de 4,06 metres de llarg i 1,83 d’ample.

Vista posterior Opel GT X Experimental Zoom

Vista posterior Opel GT X Experimental / Opel

I és que d’entrada sorprèn que el prototip d’Opel disposi d’una carrosseria de tres portes (sobretot quan aquestes estan en perill d’extinció al mercat europeu) i aposti per una caiguda d’estil cupè sobre el maleter. Les llandes de 17 polzades i la carrosseria de color gris i negre amb les franges de color groc emfatitzen la personalitat del ‘concept car’ alemany, i remeten a la trilogia cromàtica tradicional de la marca.

El nou GT X Experimental disposa d'un sistema de càrrega elèctrica per inducció: ja no cal endollar el cotxe físicament per recarregar les seves bateries de 50 kWh

Mecànicament el GT X Experimental Concept (aquest és el seu nom complet) utilitza un sistema de tracció davantera i és impulsat per un motor elèctric alimentat per una bateria d’ions de liti de 50 kWh de capacitat i que es pot carregar per inducció, és a dir, sense fils ni connexions físiques de cap mena.

Interior GT X Experimental Zoom

Interior GT X Experimental / Opel

Finalment, el prototip alemany disposa d’un nivell 3 sobre 5 en l’escala de conducció autònoma, gràcies a les diverses càmeres i sensors repartits per la carrosseria del cotxe, que permeten que el cotxe pugui funcionar de manera autònoma, tot i que, això sí, sota l’atenta mirada i supervisió del conductor.