Saló de Ginebra
Ara Motor

Ford Focus ST: llop amb pell de xai

Ford presentarà el nou Focus ST al Saló de Ginebra, i serà més potent i radical que mai

Ford Focus ST: llop amb pell de xai / FORD Zoom

Un llop amb pell de xai. Així serà el nou Focus ST que Ford presentarà com el seu vehicle estrella al Saló de Ginebra que començarà d'aquí poques setmanes. El nou Focus ST serà la versió esportiva –i de moment la més radical, a l’espera de la futura versió RS– del nou Focus, i serà més potent que mai gràcies als seus 280 CV i 420 Nm de parell.

Vista lateral Focus ST Zoom

Vista lateral Focus ST / Ford

El nou Focus ST rebrà el motor gasolina turbo 2.3 EcoBoost de quatre cilindres que utilitzen la generació anterior del Focus RS i el Mustang europeu, un propulsor magnífic que permetrà que aquest nou Focus ST acceleri de 0 a 100 en menys de sis segons o que sigui fins a un 17% més potent que l’anterior generació del model.

Nou Ford Focus ST Zoom

Nou Ford Focus ST / Ford

A banda del motor gasolina Ford, oferirà una versió dièsel del Focus ST que utilitzarà un motor EcoBlue de dos litres de cubicatge i 190 CV i un sorprenent parell de 400 Nm. Els dos motors –dièsel o gasolina– es podran associar a una caixa de canvis manual de sis relacions o una automàtica de set relacions i doble embragatge posada a punt pel departament esportiu i de competició Ford Performance. Aquest departament també ha millorat el tacte de la direcció del cotxe i la gestió dels frens, més grans i amb més resistència a la fatiga a i al sobreescalfament per millorar també la seguretat del cotxe.

Focus ST Zoom

Focus ST / Ford

Tots els Focus ST utilitzaran un sistema de tracció davantera (reservant la tracció integral a les futures versions RS, que prometen ser més radicals que mai), però la versió de gasolina amb 280 CV estrenarà un nou diferencial electrònic davanter anomenat eLSD que millora la tracció a l’hora de gestionar revolts i una nova suspensió esportiva adaptativa que converteix el cotxe en una autèntica màquina passional.

El nou Focus ST és més potent i més esportiu que mai, però encara conserva un aspecte que no massa cridaner i un sistema de tracció davantera: per tota la resta, Focus RS

Més enllà de les millores mecàniques, el nou Focus ST es distingirà dels models convencionals gràcies a una calandra més gran amb forma de rusc d’abella, un nou difusor posterior, un aleró que millora el coeficient aerodinàmic, les exclusives llandes de 18 i 19 polzades i dos nous colors exclusius de la carrosseria anomenats ‘Performance Blue’ i ‘Orange Fury’.

Seients del nou Focus ST Zoom

Seients del nou Focus ST / Ford

Pel que fa als interiors, el nou Focus ST utilitza seients signats per Recaro, pedals d’alumini, un volant de tall esportiu i diverses insercions símil de fibra de carboni, a banda de tot l’arsenal tecnològic i de seguretat que ja equipen les versions convencionals del nou Focus.