CES Las Vegas
Ara Motor

Fisker EMotion, l'alternativa més seriosa al Tesla Model S

Fisker presenta el seu nou cotxe elèctric i autònom al CES Las Vegas amb 780 CV i 650 quilòmetres d’autonomia

Fisker EMotion, l'alternativa més seriosa al Tesla Model S / FISKER Zoom

La marca de Henrik Fisker ens ha tornat a deixar bocabadats amb el EMotion, un cotxe elèctric esportiu que arribarà al mercat durant el 2019 i que vol atacar la línia de flotació del Tesla Model S, el referent global del segment.

Autònom i potent

L’EMotion és un cotxe realment treballat des del punt de vista estètic i tecnològic, gràcies a un disseny elegant i futurista -més trencador que el Model S, ens atrevim a dir- i una plataforma 100% elèctrica amb 650 quilòmetres d’autonomia (100 quilòmetres més que el Model S P100D) gràcies a unes bateries de darrera generació d’ions de liti en estat sòlid que podrien arribar a oferir fins a 800 quilòmetres d’autonomia en evolucions futures.

Fisker EMotion Zoom

Fisker EMotion / Fisker

Mecànicament aquest esportiu elèctric utilitza dos motors -un sobre cada eix- i que aporten una potència de 575 kW (més de 780 CV) repartida entre les quatre rodes. Gràcies a aquesta potència, el Fisker EMotion pot accelerar de 0 a 100 en 3 segons i té una velocitat màxima -limitada- de 260 km/h.

Henrik Fisker i la seva darrera creació Zoom

Henrik Fisker i la seva darrera creació / Fisker

Però la gran sorpresa de  Fisker al CES Las Vegas ha estat el sensor Quanergy S3, un LIDAR (Light Detection And Ranging) similar al dels avions de darrera generació de dimensions reduïdes i que permet escanejar la realitat que l’envolta en totes dieccions. Aquest sensor permetria al Fisker EMotion arribar al nivell 4 (sobre una escala de 5) de la conducció autònoma.

Elegant i esportiu

Pel que fa al disseny, la darrera creació de Fisker és un atrevit exercici futurista que marida les línies tradicionals d’una berlina cupè amb elements estètics exclusius com ara les llandes de 24 polzades o el sistema d’obertura de les quatre portes en forma de gavina i tisora.

Detall interiors Zoom

Detall interiors / Fisker

Però aquí no acaben les novetats del Fisker EMotion, ja que la seva configuració de quatre places (2+2) preveu l’ús de materials de luxe com la pell girada o la fibra de carboi, o una pantalla tàctil de 27 polzades o les pantalles de 23 polzades que poden fer servir els ocupants de les places posteriors.

Detall places posteriors Zoom

Detall places posteriors / Fisker

El propietari Henrik Fisker va afirmar al CES Las Vegas que el nou EMotion es fabricarà íntegrament als Estats Units -tot i que encara no disposa de cap emplaçament- i que el cotxe, que ja es pot reservar amb una paga i senyal de 2.000 dòlars, tindrà un preu final de 129.000 dòlars (uns 105.000 euros al canvi), una factura final una mica inferior al seu gran rival Tesla Model S P100D.