duotràiler
Ara Motor

Així és el duotràiler, el camió més gran d'Europa, dissenyat a Catalunya

Seat i el grup Sesé presenten el camió de mercaderies més gran d’Europa

El duotràiler, el camió més gran d'Europa, dissenyat a Catalunya / SEAT Zoom

Amb 31,7 metres i un pes de 70 tones, el duotràiler és el camió més gran que circularà per les carreteres europees. Aquest camió de mercaderies, ideat i desenvolupat pel grup logístic Sesé, amb seu a Saragossa, i pel Centre Tècnic de Seat a Martorell ja ha fet una primera prova pilot entre Saragossa i la planta de Seat al Baix Llobregat per analitzar el seu comportament dinàmic i les seves prestacions en condicions de circulació reals.

Aquest duotràiler utilitza un camió Scania (marca subsidiària del grup Volkswagen, com Seat) capaç d’arrossegar dos remolcs de 13,6 metres cadascun. Gràcies a una capacitat de càrrega superior, el duotràiler permetria reduir el nombre de camions que circulen per autopistes i autovies i, d'aquesta manera, afavorir un estalvi del 20% d’emissions deCO2i altres gasos contaminants per cada trajecte i una reducció del cost de transport superior al 25%.

El duotràiler en marxa Zoom

El duotràiler en marxa / Seat

Segons Christian Vollmer, vicepresident logístic de Seat, el duotràiler "té prou capacitat per reduir el 50% del trànsit de camions a les carreteres i autopistes”, cosa que suposaria importants avantatges en matèria de seguretat vial, sostenibilitat i medi ambient.

En aquesta equació també s'ha d'encabir el fet que el duotràiler consumeix més carburant (i té un índex d'emissions superior) que un camió articulat convencional, però la seva capacitat de càrrega superior fa que sigui més eficient, ecològic i econòmic encabir les mercaderies en un sol duotràiler que fer-ho en dos tràilers individuals.

El duotràiler podria reduir a la meitat el trànsit de camions per les carreteres europees

Aquest duotràiler encara està en fase de proves i desenvolupament final, i per les seves dimensions no podria circular per carreteres de muntanya estretes, però sí que està especialment indicat per als llargs trajectes logístics per autovies i autopistes.