Cotxe elèctric
Ara Motor

Citröen ressucitarà el 2CV en format elèctric

El mític utilitari francès tornarà als carrers amb una mecànica 100% elèctrica i un estil retro

Citröen ressucitarà el 2CV en format elèctric / CITRÖEN Zoom

El 2CV és un dels models més importants de la indústria automobilística europea de la segona meitat del segle XX, i, segons apunten diversos mitjans de comunicació francesos, tornarà a fabricar-se a partir del 2022 amb un format totalment elèctric.

D’aquesta manera, el 2CV seguirà el camí iniciat pel Mehari, un altre dels models mítics de Citröen i que la marca del doble ‘chevron’ ja fa uns mesos que comercialitza amb un èxit remarcable especialment en destinacions turístiques d’estiu com l’illa de Formentera.

Però, a diferència del Mehari actual, el nou 2CV utilitzarà la nova plataforma elèctrica del grup PSA anomenada CMP (Common Modular Platform) i que ja estrenen les versions elèctriques del DS 3 Crossback i del Peugeot 208. Aquesta plataforma modular elèctrica permet que el nou 2CV arribi a disposar d’una autonomia superior als 300 quilòmetres, segons apunten les primeres informacions.

Citröen Revolte Zoom

Citröen Revolte / Citröen

Estèticament el nou 2CV actualitzarà les línies del model original sense arribar a adulterar la seva essència primitiva, i molts experts coincideixen a apuntar que seguirà, a grans trets, les formes del prototip Revolte presentat per la marca francesa l’any 2009.

El naixement del nou 2CV elèctric (que podria anomenar-se E-2 o E-2CV) forma part del procés d’electrificació del grup PSA, que va anunciar a finals del 2018 que tenien pensat el naixement de fins a 15 nous models elèctrics durant els pròxims anys, i seria la resposta del grup francès als nous Mini i Fiat 500 elèctrics, que amenacen amb monopolitzar el segment dels cotxes utilitaris i urbans de zero emissions.