Vendes cotxes
Ara Motor

Catalunya és el territori de l'Estat més car per comprar un cotxe d’ocasió

El preu mitjà de compra dels cotxes d’ocasió cau a Catalunya fins els 16.223 euros, però segueix liderant el rànquing estatal

Catalunya és el territori més car per comprar un cotxe d’ocasió / FIRA DE BARCELONA Zoom

La crisi del coronavirus i la posterior davallada d’ingressos de bona part de la societat catalana s’han deixat sentir tant en la compra de cotxes d’ocasió com en les vendes de cotxes nous, ja que el múscul financer de bona part de les llars del país s’ha ressentit en major o menor mesura de les conseqüències derivades del confinament i la contracció econòmica.

Un estudi del buscador web Coches.net revela que el mercat de cotxes d’ocasió s’ha contret a Catalunya, però molt menys que en altres comunitats autònomes espanyoles. De fet amb un preu mitjà de 16.223 euros, el mercat català de cotxes d’ocasió és el més car de tot l’estat, molt lluny del preu mitjà dels cotxes d’ocasió d’Extremadura (12.989 €) o les Illes Balears (13.193 €).

Si desglossem el mercat dels cotxes d’ocasió per províncies, podem constatar que les que registren un preu mitjà del vehicle d’ocasió més elevat són Girona (16.604 €) i Barcelona (16.569 €). En canvi, les que reflecteixen un preu més assequible són Lleida i Tarragona, amb un preu mitjà de 15.309 € i de 13.878 € respectivament

Les causes d’aquesta singularitat del mercat català s’expliquen per una demanda de cotxes d’ocasió més elevada que a la resta de l’estat, i que els cotxes que compren els catalans acostumen a ser de gammes més elevades i més equipats que els que es compren a altres comunitats autònomes.

Pel que fa a models més desitjats en el mercat d’ocasió català hi destaquen els Seat León i Ibiza, Volkswagen Golf i Polo i Renault Mégane. Amb tot, la major part de vendes de cotxes d’ocasió a Catalunya encara són de vehicles dièsel (el 52% del total) i el 57% dels cotxes venuts té 10 o més anys d’antiguitat i més de 80.000 quilòmetres, una realitat que exemplifica el panorama social i econòmic de molts dels compradors de cotxes usats a Catalunya i en el conjunt de l'estat espanyol.