Novetats
Ara Motor

Bosch afirma que té la solució per salvar els motors dièsel

La multinacional alemanya assegura que té preparada una tecnologia capaç de disminuir les emissions de NOx

El trànsit és un dels focus d’alta contaminació a Barcelona / DAVID RAMOS / GETTY Zoom

El doctor Volkmar Denner, CEO de Bosch, ha afirmat que la seva companyia ha desenvolupat una tecnologia capaç de salvar els motors dièsel. Segons diu Denner, “hi ha futur per al dièsel". "Volem posar fi, d'una vegada per totes, al debat sobre la desaparició de la tecnologia dièsel” gràcies a la tecnologia desenvolupada per Bosch, que permet reduir moltíssim les emissions de NOx o òxid de nitrogen i complir amb les futures restrictives normatives comunitàries, explica.

Segons afirma Denner, aquesta tecnologia seria aplicable als actuals motors dièsel de la majoria de fabricants europeus i els permetria ser capaços d’homologar els nivells d’emissions d’òxid de nitrogen previstos de cara al 2020, molt més restrictius que els actuals.

La futura normativa comunitària només permetrà un límit de 120 mil·ligrams de NOx per quilòmetre (actualment el límit és de 168 mil·ligrams), però, segons destaca Bosch, el seu sistema permet homologar unes emissions de tan sols 13 mil·ligrams per quilòmetre en els cicles d’homologació estàndard actuals.

Com funciona el sistema?

El sistema patentat per Bosch utilitza un sistema avançat d’injecció de carburant al motor combinat amb un software que gestiona l’admissió d’aire de manera intel·ligent en funció de la temperatura del motor.

Aquest maridatge entre admissió de carburant i aire fa que la combustió sigui més eficient i els residus i les posteriors emissions de NOx es redueixin dràsticament en qualsevol rang de revolucions del motor.

Detall secció injectors dièsel Zoom

Detall secció injectors dièsel / Bosch

Aquest sistema de gestió de la barreja estequiomètrica dins del propulsor es podria aplicar en qualsevol motor ja existent, segons afirma Bosch, cosa que reduiria els costos d’investigació i desenvolupament de nous propulsors dièsel més nets amb el medi ambient.

Els alemanys estan tan segurs del seu nou sistema que han anunciat que encara no ha arribat al seu potencial màxim, i que estudien com millorar-lo per crear un motor dièsel amb un impacte zero –o gairebé inexistent– sobre el medi ambient. Per aconseguir-ho Bosch està investigant possibles aplicacions del seu sistema amb la intel·ligència artificial per crear un sistema de gestió de la combustió gairebé perfecte.