Novetats
Ferran Vital

BMW reinterpreta l’X5

La marca bavaresa presenta la quarta generació del seu popular totcamí

BMW reinterpreta l’X5 / BMW Zoom

L’X5 és un dels vehicles més importants de la gamma bavaresa. De fet, va ser el primer SUV fabricat per BMW; i tot just ara n'estrena la quarta generació havent crescut en tots els aspectes.

Frontal nou X5 Zoom

Frontal nou X5 / BMW

El BMW X5 és més gran i potent que mai, i estrena novetats i dotacions específiques pensades per millorar-ne el rendiment ‘off-road’. D’entrada, el nou X5 arriba als 4,92 metres de llargada, supera els 2 metres d’amplada i els 1,7 d’altura.

Vista lateral X5 Zoom

Vista lateral X5 / BMW

Aquestes mides generoses permeten que el nou X5 esdevingui més còmode i disposi de millor habitabilitat gràcies al creixement de la batalla o distància entre eixos i un maleter que ara arriba als 645 litres de capacitat, ampliable a 1.860 L en cas d’abatre la segona filera de seients. A més, els compradors que així ho vulguin poden optar per una tercera filera de seients que permet homologar una capacitat de fins a set ocupants al seu habitacle.

Maleter X5 Zoom

Maleter X5 / BMW

Estèticament, el nou X5 esdevé molt més poderós, musculat i futurista que el seu predecessor gràcies a un frontal redissenyat amb una calandra més generosa associada a uns nous fars Full Led, uns passos de roda emfatitzats i unes noves llandes que poden arribar fins a les 22 polzades.

Interiors nou X5 Zoom

Interiors nou X5 / BMW

Pel que fa als interiors, el nou X5 presenta les últimes innovacions tècniques dels Serie 6 GT i Serie 7 incorporant el control gestual de l’equip multimèdia, així com una gran pantalla central tàctil de 12 polzades i control per veu.  

Detall pantalla central tàctil Zoom

Detall pantalla central tàctil / BMW

Però l’ofensiva tecnològica no es limita al confort, perquè el nou X5 també incorpora els sistemes de conducció gairebé autònoma dels seus germans de gamma, com ara l’avís de canvi de carril, el control de creuer adaptatiu, la frenada automàtica d’emergència, el sistema de manteniment de velocitat i circulació dins el carril en autopistes i carreteres ràpides, un sistema de marxa enrere automàtic de fins a 50 metres i l’anomenat Emergency Stop Assistant, capaç de detectar una incidència o emergència del conductor amb el cotxe en marxa i aturar-se en un lloc segur amb els sistemes de senyalització indicant una aturada d’emergència i trucant a les autoritats sanitàries o d’emergències.

Sense híbrids, ara com ara

L’oferta del nou X5 inclou mecàniques dièsel i gasolina amb motors de 6 cilindres en línia o de 8 cilindres en V amb potències compreses entre els 260 i els 465 CV de les versions prestacionals anomenades X5 xDrive 50i amb motor V8 sobrealimentat. Més endavant haurien d’aparèixer les versions híbrides endollables (PHEV) iPerformance, per bé que d’entrada no s’ha anunciat cap versió ecològica del model.

El nou X5 serà més totterreny Zoom

El nou X5 serà més totterreny / BMW

Totes les motoritzacions compleixen la nova normativa d’emissions Euro 6d i disposaran de tracció integral xDrive i canvi automàtic Steptronic de sèrie, d’acord amb l’aposta aventurera i ‘off-road’ del nou SUV bavarès.

Vista posterior Zoom

Vista posterior / BMW

Opcionalment, els compradors també poden equipar el seu SUV amb un diferencial electrònic posterior que reparteix el parell de manera més eficaç en mode esportiu o fora de l’asfalt, millorant les prestacions dinàmiques sobre l’asfalt i la tracció en trams de terra, sorra, fang i neu. Associat a un nou sistema de regulació electrònica de la suspensió amb un recorregut de fins a 8 centímetres, el nou X5 es presenta com un cotxe molt més enfocat a un ús intensiu fora de l’asfalt que no pas el seu predecessor.

El nou X5 arribarà al nostre mercat durant el 2019, a un preu que oscil·larà entre els 65.000 euros de les versions bàsiques fins als més de 100.000 euros que costarà l'xDrive 50i.