Cotxe elèctric
Ara Motor

Austràlia podria tornar a fabricar cotxes

El govern australià i l'empresari britànic Sanjeev Gupta volen crear el fabricant de cotxes elèctrics més important de l'hemisferi sud

Austràlia podria tornar a fabricar cotxes. / HOLDEN Zoom

Austràlia podria tornar a tenir una indústria d’automòbils autòctona, uns mesos després de l'últim Holden fabricat a Austràlia. Tom Koutsantonis, ministre d’Economia i Energia del govern de Canberra, va anunciar l’interès del milionari britànic d’origen indi Sanjeev Gupta per adjudicar-se l'antiga fàbrica de Holden a Elizabeth, una ciutat satèl·lit d’Adelaide, amb l'objectiu d'utilitzar-la per a la producció de vehicles elèctrics.

Segons el ministre Koutsantonis, si el grup Gordon Murray Design -conglomerat empresarial propietat de Gupta- es queda la planta australiana la faria servir de “base de fabricació per a un vehicle elèctric, i utilitzaria l'innovador iStream”.  El sistema iStream és un mètode de fabricació inspirat en la tecnologia de la Fórmula 1 que permet fabricar cotxes més lleugers, segurs i amb consums energètics més baixos:

Del petroli a l’electricitat

I és que Austràlia ha quedat òrfena després que el 23 d’octubre passat Holden tanqués definitivament la seva planta industrial després de 162 anys d’història al país. Mesos abans Toyota també havia tancat la seva fàbrica d’Altona, al voltant de Melbourne, i Ford la que tenia a Broadmeadows, també situada a l’estat de Victòria.

Austràlia havia quedat orfe després del tancament de les fàbriques de Holden, Ford i Toyota en poc més d'un any

Aquesta no seria la primera inversió del milionari britànic d’origen indi a Austràlia. Fundador i president del grup Liberty House, Sankjeev Gupta va adquirir una planta d’acer a la localitat australiana de Whyalla per uns 700 milions de dòlars, i ha engegat un ambiciós pla mediambiental centrat en el desenvolupament de l’energia solar. En aquest sentit val la pena apuntar que Gupta també ha adquirit recentment el grup Zen Energy, el fabricant de panells solars i bateries més important d’Oceania.

Amb el suport institucional del govern australià -ansiós de recuperar un fabricant d’automòbils amb seu al país- i l’aposta per les noves energies (el sud australià té pràcticament les mateixes hores de radiació solar que Catalunya), Austràlia pot convertir-se en un dels primers països que aposten de manera decidida per l’electrificació del parc automobilístic del país.