Cupra
Ara Motor

ABT es converteix en el preparador oficial de Cupra

El preparador alemany arriba a un acord per convertir-se en referent de l'evolució dels Cupra

ABT serà el preparador oficial de Cupra / FERRAN VITAL Zoom

Durant la presentació del nou Cupra León el CEO de la marca, el britànic Wayne Griffiths, va anunciar que el preparador alemany ABT (especialistes en potenciar cotxes del grup Volkswagen) serà el preparador oficial de Cupra i que potenciarà els seus models sense que aquests perdin la garantia oficial.

De fet, ABT ja ha potenciat algunes unitats de l’anterior generació del León, i fins i tot ha preparat més de 300 Cupra Ateca, als quals ha portat fins als 350 CV de potència i 440 Nm de parell gràcies a la gestió de l’electrònica del seu motor 2.0 TSI de quatre cilindres.

De moment, els 300 Cupra Ateca que ha preparat ABT s’han focalitzat en el mercat germanòfons, ja que s’han entregat a Alemanya, Àustria i Suïssa, països on ABT té una forta presència i que ja estan acostumats a les evolucions específiques del models d’alt rendiment.

ABT Cupra Ateca Zoom

ABT Cupra Ateca / Ferran Vital

La millora dels models Cupra a ABT no serà només mecànica, ja que els alemanys també acostumen a treballar en millores específiques en la posada a punt o en l’estètica dels models. Sense anar més lluny, el Cupra Ateca ABT inclou una posada a punt específica gràcies a una direcció i suspensió més esportiva i unes llandes exclusives de 20 polzades de color negre.

ABT Cupra Carbon Edition, el precedent

Tot i que Wayne Griffiths no hi fes referència, ABT ja va fer una obra mestra amb l’anterior generació del León. L’ABT Cupra Carbon Edition va ser una edició limitada de 300 unitats que arribava als 370 CV i 460 Nm de parell gràcies a la modificació de la gestió de l’electrònica del seu motor 2.0 TSI, el bufat del turbo i un nou catalitzador.

León Cupra R ST Zoom

León Cupra R ST / ABT

Més enllà de les modificacions electròniques, l’ABT Cupra Carbon Edition presenta algunes novetats estètiques, com ara unes exclusives llandes de 20 polzades, un nou disseny de l’arquitectura de les suspensions amb més rigidesa, uns frens amb discos perforats i pinces de sis pistons i una barra estabilitzadora que permet domesticar tota la potència del motor sobre l’eix davanter sense patir per pèrdues de tracció.

Tenint en compte el treball realitzat amb l'ABT Cupra Carbon Edition i el Cupra Ateca ABT, cal esperar que a les versions preparades pels alemanys en un futur no massa llunyà es puguin començar a veure les primeres unitats del nou Cupra León (i del futur Cupra Formentor, que veurem a Ginebra) preparades pels alemanys i amb un alt rendiment.