24/11/2012

Honda SH125: la moto que mana als carrers de BCN

1 min

El 1984 Honda va presentar la SH50, la primera escúter d'una nissaga que, amb més d'un milió d'unitats venudes, s'ha convertit en la referència de la mobilitat urbana en moltes ciutats. L'any passat, amb 12.938 unitats despatxades, va ser un dels bestsellers de dues rodes a tot Europa, especialment en àmbits urbans.

Ara la nova generació de la que popularment coneixem com a Scoopy, i que fabriquen a Itàlia, incorpora un forat sota el seient que per primera vegada permet dur-hi un casc integral, una de les assignatures pendents d'aquesta Honda.

Però les principals novetats afecten la motorització, amb un propulsor completament nou amb elements de fricció baixa i el sistema Idle Stop, que atura el motor quan parem en un semàfor. Tot això ha permès reduir en un 25% el consum del model anterior i arribar a unes xifres espectaculars de només 2,11 litres per cada 100 km. De fet, amb un sol litre podem arribar a fer 47,4 quilòmetres. El comportament de la SH125 -una moto que podem portar amb el carnet B, el de cotxe, convalidat- destaca per l'agilitat que li donen les rodes de 16 polsades i pel disseny nou del xassís, molt noble i equilibrat. L'ús del sistema ABS, que ofereixen com a opció, proporciona molta seguretat en una frenada més que adequada per les prestacions d'aquest vehicle tan pràctic com exitós.

FITXA TÈCNICA

PREU: Des de 3.499 €

MOTOR: Monocilíndric 4 t, 125 cc

CANVI: V-Màtic, amb embragatge centrífug

FRENS: De disc, de 240 mm

XASSÍS: Tub d'acer

MIDES: 203 x 74 x 115 cm

RODES: 16 polsades

PES: 134 quilos

DIPÒSIT: 7,5 litres

stats