LA GUANTERA
Motor Proves 18/10/2014

Citroën Divine DS: a mida del gust de cada client

i
Josep Lluís Merlos
2 min

Des de començaments de juny, Citroën va decidir crear la marca DS com una línia de negoci complementària a la seva gamma de vehicles ja coneguda. De fet, aquestes inicials formen part de la història de la firma des de sempre: qui no recorda els llegendaris DS bec d’ànec de finals dels seixanta?

L’era moderna dels DS va començar el 2010 amb el llançament del DS 3, i des d’aleshores han venut 500.000 cotxes de les diferents versions del DS (3, 3 cabrio, 4 i 5, a les quals s’afegeixen el 5LS i el 6, que només venen a la Xina). Aquests resultats van convèncer els directius de Citroën de crear aquesta submarca com una entitat pròpia i independent.

A l’últim saló de París hi havia dos concept cars basats en la família DS: el DS 3 Inés de la Fressange, rubricat per la famosa modista francesa, i el Divine DS.

Aquest últim és un compacte de quatre portes del qual destaca l’interior, que es pot personalitzar fins a uns nivells de singularitat únics. La idea és que cada unitat sigui diferent, gairebé irrepetible. Això s’obté a base de combinar les múltiples opcions estètiques disponibles amb l’alternativa modular de tres possibilitats absolutament complementàries que donen imatges infinitament diferents. La idea, tot i això, sembla difícil de poder-la portar a la pràctica, ja que industrialment fer tot això seria molt costós. Però com a concepte, queda clar que no se’n pot negar l’originalitat.

Aquest concept incorpora la tecnologia més moderna que trobarem en les versions més noves dels DS, com ara el sistema d’enllumenat, els serveis de connectivitat, diverses ajudes a la conducció, o les motoritzacions híbrides que ja fa un temps equipen els models de l’aliança Peugeot-Citroën.

stats