LA GUANTERA
Motor Proves 26/04/2014

Alternativa SUV, el domini dels totcamí

i
Josep Lluís Merlos
3 min

AUDI Q3: UN CLÀSSIC

L’última revisió d’aquest crossover compacte que ja porta temps al mercat l’han feta per intentar rebaixar el preu d’accés a la gamma. El fabriquen a la factoria de Seat a Martorell, i aviat pot tenir competidors molt nous i durs dins del mateix grup Audi-VW. Disponible en quatre motors de gasolina i tres de dièsel.

HONDA CRV: TECNOLÒGIC

Un valor segur, com tots els Honda, que ja ha superat la quarta generació. Les últimes actualitzacions es basen en motors més lleugers i, sobretot, més ecològics, com ara el dièsel 1,6 de 120 CV. Aviat tindrà un competidor dins de la marca, que al Japó ja venen com a Vezel, però que aquí tindrà una altra denominació.

RANGE EVOQUE: ABSURD

Un cotxe fora de preu, amb una habitabilitat -sobretot a les places del darrere- inacceptable i una capacitat de càrrega ridícula. En marxa, el comportament és molt bo -a pesar d’una visibilitat discutible-, i el nivell de qualitat de components i d’acabats està en línia al seu preu. Disseny i tecnologia elevadíssims.

BMW X4: EL MÉS NOU

Acabat d’arribar. Semblant a l’X6, però una mica més petit. Aprofita la plataforma dels Serie 3, que també utilitza l’X3, el seu germà petit. Tres motors de gasolina, i tres dièsel. Totes les versions tenen tracció total, i només una opta pel canvi manual; la resta, automàtiques. La capacitat del maleter podria ser millor.

HYUNDAI IX35: DISCRET

Substitut del Tucson, i per sota del Santa Fe, el gran 4x4 del fabricant coreà. Busca la comercialitat per sobre de tot, i això fa que no destaqui en res però que ofereixi un resultat equilibrat i a un preu competitiu en relació als competidors. Algunes motoritzacions es queden una mica curtes de potència, però suficients.

RENAULT CAPTUR: SINGULAR

Derivat del Clio, només està disponible amb tracció al davant. Disponible en dues versions de gasolina i una de dièsel. Motors petits però fiables i, sobretot, molt eficients. El presenten en tres nivells d’acabat, i el fabriquen a Valladolid. És una bona alternativa al Dacia, però amb millor qualitat i garantia.

DACIA DUSTER: BARAT

A partir de 10.900 €. Aquest preu fa que des que es va començar a comercialitzar n’hagin venut més de quatre milions d’unitats a tot el món. Dues versions de gasolina i dièsel, i una de gas liquat, totes fetes per Renault. Sempre amb canvi manual, i en tots els casos amb tracció al davant. L’opció més econòmica del mercat.

MITSUBISHI ASX: EQUIPAT

L’última revisió d’aquest cotxe inclou petits canvis estètics, tant a l’interior com a l’exterior, però el disseny general manté una línia de continuïtat amb la primera versió. A destacar la inclusió de diversos sistemes d’ajuda a la conducció ja des del nivell d’acabat més bàsic. Més apte com a turisme que com un TT.

SUZUKI SX4-S: MÉS TT

El preu és un dels seus millors arguments. El Cross representa una evolució cap a un terreny més off-road que la versió anterior, totalment canviada i millorada. Disponible en una única motorització, dièsel o gasolina, només està disponible amb tracció a les quatre rodes, un plantejament coherent amb la seva filosofia.

FORD ECOSPORT: SENZILL

Sobre la base del Fiesta, destaca per una gran habitabilitat que contrasta amb una capacitat de càrrega fluixeta. Fet a l’Índia, la marca es vanta d’haver fet un cotxe universal. Disponible en un sol nivell d’acabat, podem optar per una sola motorització: o gasolina, o dièsel, sempre amb canvi manual i tracció al davant.

NISSAN QASHQAI: LÍDER

És el bestseller del sector. La segona generació arriba encara més equipada que la primera i es converteix en un aparador de la millor tecnologia del moment. És la proposta més equilibrada de tot el mercat, i per això és el més venut. Ple de solucions innovadores, i amb un comportament impecable. Gran relació qualitat/preu.

VW TOUAREG: SÒLID

L’acabem de veure al saló de Pequín, però aquesta segona generació del SUV més premium de VW no estarà disponible fins passat l’estiu. La marca alemanya ha fet una revisió de les opcions de motorització i de les tecnologies que incorpora. Ara és estèticament menys conservador i molt més ecològic. Pendents del preu.

stats