LES MOTOS DE LA NOSTRA VIDA
Barcelona

Bultaco Metralla: la marca es fa internacional

Amb el naixement l’any 1962 d'aquesta moto, Bultaco va fer un pas endavant molt important en el mercat nacional i internacional

Imatge d'arxiu de la moto Bultaco Metralla / J.C. ORENGO Zoom

Amb el naixement l’any 1962 de la Metralla, Bultaco va fer un pas endavant molt important en el mercat nacional, però sobretot també en l’internacional.

La primera moto de la firma va ser la Tralla, concebuda tres anys abans pel fundador de la marca, Paco Bultó, conegut per tothom com Don Paco.

Aquella moto inicial havia quedat una mica petita, i l’increment de prestacions que aportaria la successora, la Metralla, va marcar una fita transcendental i un referent a seguir per tot el mercat que ocupaven les motos de dos temps amb motors de més de 200 cc.

Sobre un motor de 200 cc que s’havia utilitzat en kàrting, van saber guanyar potència fins a arribar a 18 cavalls, que garantien una velocitat punta de 130 quilòmetres per hora. Moltíssim per a aquella època.

La Metralla destacava perquè tenia bons components, una estètica molt elegant i una posició de conducció clarament esportiva. Tots aquests elements la van convertir en una habitual guanyadora de les competicions de l’època (sobretot gràcies a la versió RS, més radical), entre les quals destacaven les prestigioses 24 Hores de Montjuïc, que aportaven a la marca vencedora un ressò internacional considerable.

Amb aquesta moto, Bultaco va obrir-se pas al mercat americà, que a la llarga seria fonamental per al creixement ràpid de la companyia.

En cinc anys van fabricar cinc mil unitats d’aquella primera Metralla, i el 1966 va arribar una segona generació d’aquestes motos amb 27 cavalls de potència, que eren conseqüència de l’increment de la cilindrada fins als 250 centímetres cúbics. Aquesta divisió ràpidament es faria molt popular entre els consumidors locals, als quals les antigues 125 i 175 cc els havien quedat massa petites amb la millora de la xarxa viària estatal. Ja podeu comptar com devien ser les carreteres aleshores!