Novetats
Motor Història 10/08/2017

RUF CTR 2017, el retorn del mite

Repassem la història d'unes sigles mítiques i úniques al món del motor

Ara Motor
2 min
RUF CTR 2017, el retorn del mite

RUF és un preparador alemany mundialment conegut per les seves preparacions de vehicles Porsche i en especial del mític i llegendari 911. De fet l'any 1987 RUF va deixar el món bocabadat amb el Yellow Bird, una preparació extrema del 911 que arribava als 476 CV gràcies a dos turbos que alimentaven el motor bòxer de la part posterior de cotxe i el permetien arribar als 342 km/h de velocitat punta. Malauradament RUF tan sols va preparar 29 unitats que actualment poden vendre's per més de mig milió d'euros.

Un RUF Yellow Bird original de l'any 1987

Però RUF va anar encara més enllà l'any 1995 amb el CTR2, una edició limitada de 15 unitats que aprofitaven l'excel·lent base del 911 Turbo (993) per arribar fins els 580 CV de potència (un CV menys que els 911 Turbo S actuals). El CTR2 va convertir-se en un dels cotxes més ràpids de la història, i en una icona i referent de la dècada dels 90 del segle passat.

El nou Yellow Bird

RUF ha volgut fer renéixer el Yellow Bird original coincidint amb el seu 30è aniversari, però amb tecnologia i mecànica del segle XXI: presentat al Saló de Ginebra de fa uns mesos, el RUF CTR Yellow Bird és el primer cotxe que desenvolupa íntegrament sense prendre un 911 de producció com a base de preparació.

RUF vol recuperar el disseny original

Estèticament el nou RUF CTR Yellow Bird vol mantenir l'essència del disseny de model de 1987, amb uns interiors minimalistes i espartans plens de referències al model original, com el volant de tres radis o el tapís de quadres. Els materials són nobles i enfocats a mantenir el pes controlat gràcies a l'ús massiu de cuir, Alcàntera o pell girada i fibra de carboni.

Interiors RUF CTR

El RUF CTR de 2017 utilitza un exclusiu monocasc de fibra de carboni sobre el qual utilitzarà un motor bòxer de sis cilindres i 3'6 litres de cilindrada que arribarà als 710 CV de potència i 880 Nm de parell, associat a un canvi manual de sis velocitats i un diferencial autoblocant mecànic. Com tot bon 911 utilitzarà un esquema de suspensions triangulars -com les de competició- i plataforma de tracció posterior (tot darrera), mantenint la bàscula a ratlla: el conjunt homologa un pes de 1.200 quilos.

Detall aleró

RUF només fabricarà 30 unitats del CTR 2017 -una més que el Yellow Bird original- a un preu encara per confirmar, i la seva arriba al mercat no es preveu anterior al segon trimestre de 2018.

stats