Concurs d'Elegància
Motor Història 28/08/2018

Alfa Romeo 8c 2900B Touring Berlinetta, el cotxe més elegant del món

L'Alfa Romeo 8c Touring Berlinetta guanya el Concurs d'Elegància de Pebble Beach

Ferran Vital
2 min
Alfa Romeo 8c 2900B Touring Berlinetta, el cotxe més elegant del món

Aquest cap de setmana s’ha celebrat el Concurs d’Elegància de Pebble Beach (Califòrnia). Es tracta de la competició de cotxes clàssics i elegants més important del món i se celebra ininterrompudament des de l’any 1950. Els principals fabricants hi presenten les seves novetats, com l’Audi PB18 e-tron, el nou BMW Z4, el Ferrari 488 Pista Spider el Mercedes-Benz EQ Silver Arrow i el Lamborghini Aventador SVJ.

Alfa Romeo 8c 2900B Touring Berlinetta

Però cap d’aquestes màquines supremes ha guanyat el prestigiós concurs de bellesa, un honor que aquest any ha coronat el mític Alfa Romeo 8c 2900B Touring Berlinetta del 1937 com el cotxe més bonic del món.

Els seus propietaris, David i Ginny Sydorick, han rebut com a premi un rellotge Rolex Oyster Perpetual Datejust 41 amb insercions d’or valorat en uns 13.000 dòlars i la possibilitat de fer un passeig d’honor pel recinte de Pebble Beach.

Orgull d’Itàlia

Aquest Alfa Romeo 8c 2900B Touring Berlinetta és una de les cinc unitats que la marca llombarda va fabricar durant l’any 1937 i que va presentar al Saló de Berlín del 1938, en els anys anteriors a l’esclat de la Segona Guerra Mundial.

Alfa Romeo 8c 2900B Touring Berlinetta

L’Alfa Romeo 8c 2900B Touring Berlinetta era la màxima expressió de bon gust i elegància de l’Itàlia de Mussolini, un dictador apassionat dels cotxes que va voler materialitzar la superioritat italiana mitjançant els èxits esportius i estètics dels seus cotxes.

Els 8c 2900B Touring Berlinetta utilitzaven el xassís, bastidor i elements mecànics del 8c 2900 A, una versió de carreres que va guanyar importants curses com la Mille Miglia i la Targa Florio, entre d'altres. De fet, el 8c 2900B Touring Berlinetta fa 5 metres de llarg i 1,7 d’ample i utilitza un motor de vuit cilindres en línia que arriba als 220 CV, una autèntica proesa als anys 30 del segle passat. El motor s’associava a un canvi manual de quatre velocitats i tenia una velocitat punta de 185 km/h.

Alfa Romeo 8c 2900B Touring Berlinetta

De fet, aquesta unitat en concret va sobreviure a la caiguda del Tercer Reich a Alemanya i va ser adquirida per un col·leccionista britànic a inicis dels anys 50 del segle passat. Després va canviar de mans fins a arribar al milionari nord-americà David Sydorick, que el va restaurar completament i l'ha fet guanyar el prestigiós premi de Pebble Beach.

stats