La Guantera
Motor 21/05/2021

La normalitat a Superbikes són les victòries de Kawasaki

3 min
Jonathan Rea busca el setè títol consequtiu de campió del mon amb l’equip català KRT

216 dies després de l'última cursa del Mundial de Superbikes del 2020, el campionat es torna a posar en marxa aquest cap de setmana. El Motorland d’Alcanyís serà una de les pistes de l’Estat que acolliran quatre de les 13 cites inicialment previstes al calendari. Aquest serà el desè any que el WSBK passi pel traçat aragonès, que reunirà 28 pilots d’11 països a la categoria reina. El certamen té previst ser al Circuit de Catalunya a mitjans de setembre, en la setena reunió de la temporada.

I és precisament al costat de la instal·lació de Montmeló on l’equip favorit per tornar-se a emportar el títol té la seu permanent. El Kawasaki Racing Team busca a través del seu pilot estrella, Jonathan Rea, el setè diploma consecutiu de l’especialitat, un rècord absolut en aquesta categoria. Amb 34 anys, el pilot nord-irlandès torna a ser el màxim candidat al títol, avalat per un palmarès espectacular al WSBK. Aquest cap de setmana pot obtenir la victòria número 100 a Superbikes en una pista on ha guanyat sis vegades i mai ha acabat fora del podi des del 2015: en porta 18, aquí. El seu company Alex Lowes enfila la segona temporada amb aquesta formació, després d’un primer any d’adaptació i d’una lesió a l’espatlla que l’ha privat de fer alguns entrenaments a l’hivern tal com hauria volgut.

La Kawasaki ZX-10R ha estat remodelada per a aquesta temporada, amb canvis notables sobretot a la part aerodinàmica. Però no ho tindran fàcil. L’equip oficial Ducati es postula com el principal opositor, amb Scott Redding i la gran esperança italiana, Michael Rinaldi, que ha promocionat a l’alineació titular en substitució de Chaz Davies, que correrà amb la formació satèl·lit GoEleven.

Les alternatives

Les Ducati són les grans favorites al circuit aragonès per les característiques del traçat, amb una recta molt llarga que els afavoreix, tot i que l’any passat, en la doble cita en aquest escenari -sis curses-, les forces es van igualar una mica. Les motos de Borgo Panigale han guanyat onze vegades a l’Aragó, mentre que Kawasaki ho ha fet en vuit ocasions.

La tercera marca en discòrdia és Yamaha, amb l’explosiu Toprak Razgatlioglu i amb Andrea Locatelli, que l’any passat va dominar absolutament la categoria de SuperSport, considerada com la segona divisió del WSBK. La quarta divisa del campionat és BMW, amb l'holandès Micky Van der Mark i el veterà Tom Sykes, que el 2013 va ser campió mundial amb la moto del KRT. L’equip oficial Honda compta amb Álvaro Bautista, en la que serà la seva tercera temporada en aquesta divisió.

La representació catalana estarà limitada al pilot de Llançà Isaac Viñales, que arriba de SuperSport i correrà amb una Kawasaki de l’equip Orelac, i al badaloní Tito Rabat, que, procedent de MotoGP, enceta una etapa nova de la seva trajectòria esportiva amb una Ducati de l’equip Barni amb la qual vol ampliar un palmarès en què hi ha el campionat Mundial de Moto2 del 2014.

A més de les tres curses de Superbikes també n’hi haurà de SuperSport i de SuperSport 300, on la notícia és la tornada de l’excampiona mundial Ana Carrasco, després de la terrible lesió de columna que va patir l’any passat. Aquesta emocionant categoria, la de les motos més petites, és la més nodrida, amb 42 pilots de catorze nacionalitats diferents.

stats