La Guantera
Motor Competició 11/06/2021

Jordi Gené torna a la competició cinc anys després de l’última cursa

i
Josep Lluís Merlos
3 min
Jordi Gené va tornar divendres al Karrussel del Nordschleiffe amb el Cupra León de competició

Mentre el seu fill Eric deixava tothom bocabadat amb la remuntada que va signar a la cursa del campionat d’Espanya de kàrting a Campillos (Màlaga), ell tornava a cordar-se el casc de pilot per participar en una cursa cinc anys després de l'última vegada. En aquest cas, la que el cap de setmana passat estrenava una temporada nova del campionat mundial de turismes, el WTCR.

Al vell Nordschleife de Nürburgring, Jordi Gené –50 anys– va patir, com s’esperava. “Sabia que seria complicat, però ara ja tinc ganes que arribi la segona cursa de l’any”, explica el sabadellenc. A finals de mes, a Estoril, el català tindrà l’oportunitat de refer-se de la divuitena posició que va fer a la primera màniga, i de l’abandonament a la segona per culpa d’un accident múltiple. “No he deixat mai els cotxes, perquè des que vaig deixar de competir no he parat de conduir per desenvolupar els cotxes de més prestacions de Cupra, que dels circuits després arriben als usuaris de la marca”, diu Gené.

Jordi Gené va tornar divendres al Karussell del Nordschleife amb el Cupra León de competició.

Al WTCR corre amb el Cupra León que ha desenvolupat ell mateix per competir a les series TCR i en proves de resistència que es fan per tot el món. És un cotxe que dona 340 cavalls de potència i que pot arribar a fer 260 quilòmetres per hora. Però el Jordi no corre sota el paraigua de la marca catalana, que no competeix oficialment al campionat, sinó a través de l’equip Zengo Motorsport, en el qual també milita el navarrès Mikel Azkona.

Deu anys de corda

“Ell és ara mateix la meva referència, perquè porta competint amb regularitat amb aquest cotxe les últimes temporades. El Mikel és un dels clars representants dels pilots més joves que participen en aquest campionat, que són molt ràpids i agressius, i que contrasten amb la veterania de gent com Gabrielle Tarquini, Yvan Muller i Tiago Monteiro, que són de la meva generació i contra els quals ja vaig competir en el passat”, apunta Gené. “L’exemple del Tarquini em fa pensar que encara em queden nou o deu anys més per continuar fruint de les curses” diu algú que porta més de 25 anys als circuits de tot el món, que va estar a la porta de la F1 –on sí que va arribar el seu germà Marc– i que ha competit amb monoplaces (amb victòries a la F-3000), turismes, camions o fins i tot els sport prototips com el que va pilotar quan va ser quart a les 24 Hores de Le Mans. “Aquest serà un any de reptes. Del primer, tornar al WTCR, ja n’he viscut la primera experiència. Però, a més, compaginaré aquestes curses amb les del TCR Europa i les del nou campionat Pure ETCR, el primer certamen de velocitat del món per a turismes totalment elèctrics”.

La setmana entrant Gené participarà en la primera cita d’aquest campionat completament nou, que es disputarà al circuit italià de Vallelunga, al volant del Cupra e-Racer, un turisme de competició totalment elèctric que ell mateix ha desenvolupat els últims anys amb els tècnics de Cupra Racing, encapçalats ara per l’enginyer Xavi Serra. “Serà interessant compaginar en un mateix dia el salt del cotxe amb motor tèrmic a l’elèctric, ja que algunes curses del WTCR coincideixen amb les del Pure ETCR, i són dos vehicles completament diferents. Mai és tard per assumir desafiaments com aquests”, explica el Jordi, que, quan s’il·lusiona, ho fa amb la mateixa intensitat amb la qual el seu fill Eric albira el futur que l’espera.

stats