Cotxes de segona mà
Motor Seguretat 27/08/2017

Els cotxes de segona mà més fiables del 2017

El grup alemany DEKRA publica el seu estudi sobre els cotxes de segona mà més fiables del mercat

Ferran Vital
2 min
Els cotxes de segona mà més fiables del 2017

Comprar un cotxe de segona mà sempre ha estat una opció interessant i estalviadora, però la pors dels cotxes mal cuidats, de fiabilitats poc contrastades i de possibles avaries cares han dissuadit més d'un de la compra d'aquest tipus de vehicles.

El grup alemany DEKRA, fundat el 1925, es dedica a la inspecció de vehicles i a provar-ne la fiabilitat, i ja fa 10 anys que publica un informe anual amb els cotxes més fiables en cada segment.

Per avaluar els vehicles DEKRA fa més de 1.000 inspeccions a cada vehicle en els intervals de fins als 50.000, fins als 100.000 i fins als 150.000 quilòmetres. D'aquestes inspeccions en surt un percentatge anomenat DFI (DEKRA Fault Index) que calcula el percentatge de cotxes sense cap errada ni avaria (mecànica o elèctrica) sobre 100.

Els cotxes de segona mà més fiables

Cotxes petits/urbans: Honda Jazz (74,6 DFI)

Cotxes mitjans/compactes: BMW Sèrie 1 (86,3 DFI)

Cotxes grans/berlines: Volvo V60/S60 (89,4 DFI)

Cotxes grans 'premium' / berlines representació: Audi A6 (94,6 DFI)

Cotxes esportius i 'roadster': Audi TT (81,1 DFI)

Totcamins/SUV: Audi Q5 (89,3 DFI)

Monovolums: Ford C-Max (80,0 DFI)

Furgonetes petites: Mercedes Vito/Viano (67,0 DFI)

Furgonetes grans: Renault Master (63,0 DFI)

No deixa de ser simptomàtic que el segment en què es comptabilitzen menys avaries o incidències és en el segment dels cotxes 'premium' i les berlines de representació, en què l'Audi A6 aconsegueix un espectacular 94,6%. De fet, l'única incidència destacable de l'A6 és l'alta quantitat de parabrises trencats o esmicolats, que han rebaixat unes dècimes la nota final de la berlina de representació dels d'Ingolstadt.

L'informe DEKRA també deixa altres elements curiosos, com el fet que els Honda Jazz siguin més fiables a partir dels 50.000 quilòmetres que no pas abans, o que els Volvo S60/V60 gairebé no tinguin cap avaria o incidència a partir dels 100.000 quilòmetres, que és just quan els seus rivals mostren alguns símptomes d'envelliment.

El segment menys fiable de tots els analitzats pel grup DEKRA és el dels cotxes comercials i furgonetes, en què s'acumulen la major part d'incidències i avaries. De fet, el Renault Master s'imposa a la resta amb un DFI prou baix, tot i acumular alguns problemes amb les pinces de fre del vehicle, o el Mercedes Vito, que tot i guanyar en el seu segment acumula problemes al tensor del fre de mà i al sistema del tub d'escapament.

stats