Consells de conducció
Ara Motor
Circuit de Catalunya

BMW Driving Experience 2016

Us expliquem com és el curs de BMW per millorar la conducció

BMW Driving Experience 2016 / FERRAN VITAL Zoom

Avui hem assistit al BMW Driving Experience al Circuit de Montmeló, convidats per la marca bavaresa. Aquest esdeveniment l’organitza BMW pels seus clients i alguns dels periodistes del món del motor, i té el doble propòsit de donar a conèixer alguns dels seus vehicles i repassar alguns consells de seguretat en un circuit FIA com és el cas del nostre.

Repassant alguns consells de seguretat Zoom

Repassant alguns consells de seguretat / Ferran Vital

Abans de començar tots els grups rebien una classe de seguretat i consells al volant, on s’explica de forma fàcil i entenedora de quina manera hem de trobar la nostra posició al volant, tècniques per mirar lluny o entrar amb seguretat als revolts.

Alguns dels cotxes disponibles Zoom

Alguns dels cotxes disponibles / Ferran Vital

Circuit d’obstacles

Els responsables de BMW van aprofitar els primers cinc revolts del traçat (vulgarment conegut com “el primer braç del croissant”) per realitzar la presa de contacte i aprenentatge pràctic de la conducció esportiva i seguretat al volant.

Proves d'acceleració Zoom

Proves d'acceleració / Ferran Vital

La primera part de l’esdeveniment es centrava en algunes proves de frenada, agilitat i traça amb el volant (esquivar cons en ziga-zaga) i d’acceleració, sempre al voltant dels BMW 120d amb caixa de canvis automàtica, que s’han mostrat àgils i segurs gràcies als 184 cavalls que eroguen el seu motor dièsel.

Ziga-zaga amb cons Zoom

Ziga-zaga amb cons / Ferran Vital

Tandes lliures al Circuit

Després de fer algunes voltes al circuit de seguretat hem passat a posar en pràctica els consells rebuts. Però tot just realitzada la volta de reconeixement de la mà de l’instructor s’ha posat a ploure de manera torrencial sobre el Circuit de Catalunya, reduint molt la seguretat i la visibilitat.

Dos vehicles durant les tandes Zoom

Dos vehicles durant les tandes / Ferran Vital

Amb tot, els 330d i 430d que la marca havia disposat (sempre associats a canvis automàtics) han respost d’allò més bé a les exigències climatològiques i han mantingut la tracció en tot moment facilitant la traçada i la frenada i mantenint-nos sobre l’asfalt del circuit de Montmeló.

El 430d supera amb facilitat els 200 km/h a la recta del Circuit Zoom

El 430d supera amb facilitat els 200 km/h a la recta del Circuit / Ferran Vital

Els dos cotxes (que eroguen 258 cavalls) responien de meravella a les exigències del traçat de Montmeló. Grans acceleracions, bones puntes de velocitat (sobre els 180 i els 200 quilòmetres per hora a la recta principal) i una molt bona capacitat de frenada gràcies als seus frens de disc ventilats feien que negociar els revolts de la catedral del motor català resultés fins i tot més senzill del que esperàvem.

Un M4 contravolantejant Zoom

Un M4 contravolantejant / Ferran Vital

Les ajudes electròniques han mantingut els cotxes vius i apamats en tot moment, amb reaccions neutres i amb un comportament majestuós fins i tot amb condicions d’asfalt molt mullat, que no ha entorpit la nostra marxa i fins i tot ens ha permès derrapar, de forma controlada, en alguns dels revolts del traçat.

Un M4 sortint de boxes Zoom

Un M4 sortint de boxes / Ferran Vital

Per acabar, dos afortunats de cada grup han pogut gaudir de donar algunes voltes com copilots a bord dels dos M4 que la marca havia traslladat per aquesta ocasió. La veritat és que tot i que ens vam quedar amb les ganes de pujar a la bèstia bavaresa, el so del motor de sis cilindres amb doble turbo era prou encisador, i era un goig veure com els pilots cremaven roda als revolts deixant derrapar a les bèsties de Munic, sense que hagi semblat que el cotxe arribés en cap moment al seu límit.