Conducció autònoma
Ara Motor

Apple li vol discutir a Tesla l'hegemonia de la conducció autònoma

Silicon Valley és l'epicentre de la cursa entre Apple, Google i Tesla per desenvolupar el vehicle autònom

Apple abandona el cotxe autònom Zoom

Apple ha entrat de ple en la cursa per desenvolupar el programari del cotxe autònom. Si fa tot just unes setmanes Apple anunciava l'abandó del projecte Titan (el cotxe autònom de la marca de la poma), aquest era un pas estratègic necessari per centrar-se a desenvolupar un programari propi per aplicar-lo a un fabricant convencional com podria ser Ford o Toyota, que han obert centres d'investigació a Palo Alto destinats a investigar la conducció autònoma.

Per primer cop, Apple ha sol·licitat a les autoritats de trànsit dels Estats units (NHTSA)  els permisos necessaris per començar a provar la seva tecnologia autònoma. A diferència dels seus rivals, Apple utilitza un sistema anomenat Machine Learning, que parteix de la premissa que les màquines aprenguin i millorin el seu rendiment analitzant dades i patrons dels usuaris, amb la idea de poder oferir uns serveis més intuïtius i personalitzats a les demandes de cada usuari. Aquesta filosofia d'empresa és la que Apple vol aplicar també al camp dels vehicles autònoms.

A més, Apple ha anunciat que voldria compartir amb la competència l'anàlisi de dades per evitar possibles errors que poguessin originar accidents i danys a persones o propietats. Aquesta demanda sembla poc realista, ja que Tesla, el gran rival d'Apple en aquest camp i que ja disposa de cotxes autònoms, s'ha queixat reiteradament de l'agressiva política de recursos humans d'Apple: els de la marca de la poma han contractat diversos caps procedents de Tesla –David Nelson, John Ireland i Pete Augenbergs– amb unes primes de 250.000 dòlars en el moment de signar i salaris un 60% més alts.