Emili Bocigas

Comparativa: Opel Astra vs. Citröen C4

Enfrontem dos compactes del segment C, amb potències al voltant de 130 cavalls i amb un preu que oscil·la sobre els 20.000 euros

Comparativa: Opel Astra vs Citröen C4 / EMILI BOCIGAS Zoom

Les darreres setmanes vam poder provar dos dels compactes europeus més populars del mercat, el Citroën C4 i l’Opel Astra. Totes dues unitats de proves tenien molts elements en comú: mecàniques, benzina, potències similars (al voltant dels 130 cavalls), tracció davantera, caixes de canvis manuals de sis velocitats, habitabilitat d’interior i preus similars. Per això us portem la comparativa entre el compacte francès i l’alemany. Qui guanyarà?

Astra i C4 Zoom

Astra i C4 / Ferran Vital

Estètica

Comparar l’estètica de dos vehicles tan diferents com l’Astra i el C4 és complicat. Cadascú té els seus gustos, i allà on l’Astra aposta per un disseny més clàssic, homologable al gust europeu, el C4 busca la seva pròpia personalitat a partir d’un disseny més juvenil, diferent de la resta de vehicles de la competència.

Estètica C4 i Astra Zoom

Estètica C4 i Astra / Emili Bocigas

Veredicte: empat.

Potència i consums

El Citroën C4 PureTech disposa d’un motor 1.2 tricilíndric que eroga 130 cavalls, mentre que l’Astra està impulsat per un motor 1.4 Turbo de quatre cilindres que ofereix 125 cavalls, cinc menys que el seu competidor. Però tot i ser menys potent sobre el paper, en aquest aspecte l’Astra accelera millor i esdevé més ràpid que el seu rival. A més, presenta millors xifres de consum, ja que al mateix recorregut l’Opel Astra va homologar un consum real de 6,7 litres mentre que el C4, tot i tenir un cilindre menys, en va registrar 8,2.

L'Astra és més ràpid i menys bevedor que el C4 Zoom

L'Astra és més ràpid i menys bevedor que el C4 / Emili Bocigas

Veredicte: guanya l’Astra.

Equipament tecnològic i confort

Tot i que els dos vehicles tenen equipaments força complets i molt similars, el C4 ofereix el navegador de sèrie pel C4 PureTech 130 CV, mentre que l’Astra 1.4 Expression disposa del sistema IntelliLink com un extra pel qual hem de desemborsar 900 euros més. A més, mentre que el francès incorpora els retrovisors plegables o el sostre solar de sèrie, l’alemany ens obliga a rascar-nos un miler d’euros llarg si volem equipar el vehicle amb aquests elements.

El C4 està més ben equipat tecnològicament Zoom

El C4 està més ben equipat tecnològicament / Emili Bocigas

Veredicte: guanya el C4.

Habitabilitat i comoditat

Tot i que els dos cotxes tenen unes dimensions molt similars, el C4 ofereix places posteriors lleugerament més amples i altes que el seu rival, a més d’un maleter amb més capacitat (408 litres) que el seu rival germànic (370 litres).

Les places posteriors del C4 són més grans que les de l'Astra Zoom

Les places posteriors del C4 són més grans que les de l'Astra / Emili Bocigas

Veredicte: guanya el C4.

Capacitats dinàmiques

En aquest apartat el nou Astra goleja amb claredat el C4. La rigidesa torsional del nou Astra, la reducció de pes i la rapidesa de la seva direcció fan que l’experiència al volant de l’alemany sigui netament millor a la del gal en tot tipus de condicions (urbà, carretera de muntanya, autopistes...).

L' Astra és dinàmicament superior al C4 Zoom

L' Astra és dinàmicament superior al C4 / Ferran Vital

Veredicte: guanya l’Astra.

Preus

Descomptes promocionals al marge, l’Opel Astra 1.4 Excellence té un preu de 19.554 euros, un cost sensiblement inferior al del C4 PureTech 130 S&S, que s’enfila als 23.500. Fins i tot equipant l’Astra amb els extres esmentats més amunt, el seu preu seguiria sent sensiblement inferior al del francès.

L'Astra és sensiblement més barat que el C4 Zoom

L'Astra és sensiblement més barat que el C4 / Emili Bocigas

Veredicte: guanya l’Astra.