Anàlisi
Ferran Vital

L'èxit del Seat Ateca

Analitzem les claus de l'èxit del primer SUV de la marca

Seat Ateca / FERRAN VITAL Zoom

Feia molt de temps que els de Martorell lluitaven per poder disposar d'un SUV capaç de plantar cara als seus principals rivals al mercat europeu. I tot i que el primer totcamí de la marca catalana ha trigat molts anys a arribar, és tot un èxit de vendes en els primers mesos de comercialitzar-se.

Amb més de 20.000 matriculacions (7.000 de les quals al mercat espanyol) durant els primers sis mesos de vida, l'Ateca es consolida com un dels referents d'un segment molt competit en què se les veurà amb rivals consolidats de ja fa un parell de generacions com ara el Kia Sportage o autèntics gegants de vendes molt ben posicionats al mercat com ara el Nissan Qashqai o el Renault Kadjar.

Una de les claus de la bona acollida de l'Ateca al mercat de l'estat espanyol ha estat la potent campanya comercial (que arrenca amb uns atractius 18.000 € per un model de benzina 1.0 TSI de 110 CV) i una política de preus que el fan una opció molt raonable dins del segment. Altrament, el seu disseny (inspirat en el Seat León) i les seves qualitats dinàmiques ajuden a fer de l'Ateca un dels pilars sobre els quals ha de bastir el seu futur la marca de Martorell.